وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

سخنان مهم امام جمعه محترم اردکان درباره صنایع و کارخانجات، در دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان (5/4/94)

به گزارش آدینه اردکان، حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به صنعتی شدن شهرستان اردکان به بیان محاسن و مشکلات آن پرداخت و افزود : موضوع دیگر صنعتی شدن اردکان است که میخواهیم چند جمله ای درباره آن صحبت کنیم که از نظر مبارزه با بیکاری و رونق اقتصادی برکاتی داشته، ولی از آن سو، مشکلات و معضلات زیادی نیز به وجود آورده است.

دفاع ما از صنایع و سرمایه گذاران محترم به خاطر اشتغالزایی و ایجاد رونق بیکاری است که تا حدودی جای تقدیر دارد والا از نظر مسایل زیست محیطی و بهداشتی و معضلات فرهنگی که جز خسارت چیزی عاید مردم نشده است.

ما زحمات مسولان و سرمایه گذاران را نادیده نمی گیریم، ولی وقتی کارخانه و مجتمعی بیاید این دو عامل را نادیده بگیرد (یعنی اولا از نیروی بومی استفاده نکنند و علاوه بر مدیران و پیمانکاران، نیروی کارگری خود را هم از غریبه ها تأمین کنند و ثانیا خریدهایشان را هم، اعم از بهداشتی و غذایی، از شهرهای دیگر و استان همجوار مانند اصفهان انجام دهند و علاوه بر آن به مسایل شرعی دهن کجی نمایند؛ ما چطور ساکت بمانیم و فقط از گل و بلبل صنعت دم بزنیم؟!

ما به جد از مسئولین صنایع چند مطلب را خواستاریم و با کمک مسولین پیگیری هم می کنیم:

1 . در استخدام نیرو و پیمانکار از جوانهای مستعد و تحصیل کرده شهر و پیمانکارهای بومی استفاده کنند؛ آن هم بصورت عادلانه و بابرگزاری آزمون عادلانه، نه فرمالیته و با فرمهایی که به گفته برخی مسولینشان، فردایش باید کاغذ پاره های آن را پشت کارخانه پیدا کنند و نه از طریق زد و بند و پارتی بازی.

هشدار می دهیم که غرور جوان اردکانی نباید بوسیله شما شکسته شود و نباید به نیروهای جویای کار توهین شود والا ما هم بنابر فرمایش رسول خدا که «التکبر مع المتکبرین عین التواضع» غرور شما را می شکنیم     

2 . ما به جد می خواهیم که در صنایع به مسایل شرعی و اعتقادی و باورهای دینی مردم احترام بگذارند. دعوت علنی به روزه خواری بر خلاف دستور خدا که فرموده روزه واجب است، و تازه وعده ی دادن نهار به کارگران روزه خوار چگونه توجیه پذیر است؟ برخی نگهبانی ها اجازه ورود رمضان را هم به کارخانه شان نمی دهند!!

 

مسولان صنایع بدانند اردکان شهر دارالعلم است و مردم اردکان در کشور از جهت تدیّن و ایمان (نمیگویم اولند ولی) نمونه اند. این مردم پای منبر و خطابه های آیت الله خاتمی و بهجتی بزرگ شده اند، چطور بپذیرند که مسول و مدیر یک بخش کارخانه دستور روزه خواری به جوانشان می دهد!

چگونه بپذیرند که هر روز صبح جوانانشان باید در سرویس بالاجبار به ترانه های حرام و موسیقیهای زننده گوش کند!؟

چگونه ساکت بمانند و ببینند که بر خلاف قوانین و مقررات و بر خلاف فتاوای همه مراجع و مقام معظم رهبری، محیط زیست را آلوده می کنند و حاضر نیستند به خاطر سلامت و حفظ جان مردم کمی از سود خود بکاهند و از فیلتر و و فاضلاب درست و حسابی استفاده کنند!؟

ما به کسی جسارت نمی کنیم، اما همه بدانند که آن کارخانه و صنعتی و مدیری که بر خلاف دستور خدا، دستور روزه خواری می دهد، نمازخانه را به انباری تبدیل می کند و حرمت مسایل شرعی را رعایت نمی کند و غرور جوانان ما را که برای کار مراجع می کنند زیر پا می گذارد و به محیط زیست و سلامت مردم توجه نمی کند و قوانین را دور می زند، پشیزی در نزدم مردم متدین و مومن اردکان ارزشی ندارند. (تکبیر نمازگزاران)

مردم ما دین و اعتقاد خود را با هیچ چیز عوض نمی کنند والا که این همه اهل جمعه و جماعت و عزاداری و قرائت قرآن نبودند. پیشنهاد می کنم برخی مسولین صنایع که اردکان نمی آیند به نماز جمعه و مساجد سری بزنند تا اینجا را با برخی شهرهای دیگر اشتباه نگیرند و اگر ذهنیتی اشتباه درباره مردم اردکان دارند برطرف کنند.

خلاصه ما هشدار می دهیم که اگر کاسه صبر مردم لبریز شود، کار به تجمع و شکایت و پر کردن طومار و حتی راهپیمایی و اعتراض علنی هم می رسد و عواقب آن بر عهده خود صنایع است.

صحبتی هم با مسولین داریم و آن اینکه همه متحد باشید  و اختلافات سیاسی را کنار بگذارید و در این موضوع یکصدا از حق مردم دفاع کنید والا اولین ضربه را خود شما می خورید.

چقدر انسان ناراحت می شود که در برخی از این صنایع به نامه های مسولین رده بالای شهر ما بی توجهی و بی اعتنایی و بلکه گاهی اهانت می شود! خود شما و خانواده شما هم باید در این شهر زندگی کنید

از مسولین قضایی هم خواستاریم که ـ بنابر دستور مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که فرموده اند درباره مسایل زیست محیطی محکم برخورد کنید ـ با تخلفات صنایع بصورت ویژه و با حساسیت خاص مقابله و رسیدگی کنند و هرگز کوتاه نیایند که این خیانتی در حق همه مردم به حساب می آید و به فرموده امیرالمومنین (ع): بزرگترین خیانت، خیانتی است که به عموم برگردد (اعظم الخیانه خیانه العامه)

انشالله با عنایت خداوند و با کمک مسولین بتوانیم شهر اردکان را از نظر مادی و معنوی ارتقا ببخشیم.      

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت : شهرستان اردکان در سطح استان در رتبه اول مصرف آب قرار دارد و این نشان دهنده آن است که اسراف ما زیاد است .

وی افزود : با توجه به وضعیت موجود منابع آب و عدم صرفه جویی ، کار به جیره بندی و قطع آب خواهد رسید .

امام جمعه اردکان با اشاره به نصب ایستگاه های برداشت آب و دستگاه های تصفیه آب در سطح شهر اظهار داشت : برخی از افراد در استفاده از این ایستگاه ها مسائل شرعی و صرفه جویی را رعایت نمی کنند که دارای اشکال شرعی است .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و اظهار داشت : شهادت این عزیزان از مصیبت های کمرشکن در اوائل انقلاب و از سندهای جنایات منافقان و اربابشان آمریکا است .

وی از کسانی که در قوه قضائیه هستند خواست تا راه این شهداء را ادامه دهند و تمام همت خود را در اجرای عدالت بکار گیرند .

امام جمعه اردکان همچنین با اشاره به کاهش مراجعه مردم به سازمان انتقال خون برای اهداء خون از مردم خواست برای نجات جان نیازمندان و سلامت خودشان این امر مهم را فراموش نکنند .

تسلیت سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری (س) و بیان گوشه ای از زندگانی آن حضرت از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

برخی از بخش های این خطبه را می توانید از اینجا دانلود کنید.لینک دانلود

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵
دفتر امام جمعه

نظرات  (۶)

احسنت به این امام جمعه ی شجاع ما همه پشتیبان شما هستیم
درود بر شما
اخلاص در این سخنرانی موج می زد . درود بر تو ای نماینده ی حضرت آقا
امیدوارم با همدلی هر چه بیشتر اردکان را باز هم یونان کوچک کنیم.
درود بر سید عزیز،ما همه همراه تو ایم. جمعی از فرهنگیان اردکان
سلام و خسته نباشید...
ممنون از توجه شما به مردم اردکان.
ممنون که حرف دل مردم رو به گوش همه میرسونید...
ممنون که مثل بقیه مسئولین به فکر منافعتون نیستید.
امیدوارم همیشه موفق و سر بلند باشید و پاسدار عدالت و پاکی و انسانیت ...
ما مردم اردکان پشتتونیم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی