وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

 

به گزارش آدینه اردکان؛ نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر برگزارشد. امام جمعه اردکان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف اظهار داشت: در احیا و حفظ مواریث وقف،  عملکرد اوقاف و اهمیت دادن مردم به مسایل وقف نقش بسزایی را ایفا می کند. وی گفت: البته مردم از برخی پروژه اایی که به اوقاف هم ربط دارد گله مندند و امیدواریم با همت و تلاش و تدبیر مسولین با حفظ مسایل شرعی وقف این مشکلات هر چه زودتر مرتفع گردد. خطیب جمعه اردکان در ادامه با اشاره به شروع نشست های معرفتی بعد از نماز عصر جمعه در مصلا از همه مردم بویژه جوانان و نوجوانان خواست در این جلسات شرکت کنند و سوالات خویش را از کارشناسان عزیزی که در زمینه های مختلف دعوت می شوند، بپرسند و از برکات آمدن به نماز جمعه بیشتر بهره مند گردند. وی همچنین هفته پژوهش را گرامی داشت و در این زمینه بیان داشت: ترویج روحیه پژوهش در دانشگاه ها و حوزه می تواند نقش مهمی در خدمات رسانی به نظام و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور و مردم ایفا کند و این مطلب ، یک ضرورت است.

خطیب جمعه در آغاز خطبه دوم پس از توصیه نماز گزاران به تقوی از مراسمات خوبی که در سطح شهر در ایام آخر ماه صفر برگزار گردیده است تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا ان شا الله سال های آینده رونق بیشتری به خود بگیرد. وی در ادامه با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: ترویج روحیه پژوهش در دانشگاه ها و حوزه می تواند نقش مهمی در خدمات رسانی به نظام و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور و مردم ایفا کند که این یک ضرورت است و باید بدانیم که نافع شدن علم در گرو پژوهش و تحقیق صحیح، است.
امام جمعه اردکان همچنین به مناسبت هفته وقف گفت: هفته وقف را گرامی می داریم و تاکید می کنیم که از مهمترین مسایل شرعی مساله وقف است که حساسیت زیادی هم دارد. در احیا و حفظ مواریث وقف، عملکرد اوقاف و اهمیت دادن مردم به مسایل وقف، نقش بسزایی را ایفا می کند. البته مردم از برخی پروژهایی که به اوقاف هم ربط دارد، گله مندند و امیدواریم با همت و تلاش و تدبیر مسولین با حفظ مسایل شرعی وقف این مشکلات هر چه زودتر مرتفع گردد. وی در ادامه به شروع نشستهای معرفتی با موضوعات مختلف که از این هفته بعد از نماز عصر در مصلی بر گزار می گردد، اشاره کرد و از همه جوانان و نوجوانان دعوت کرد که حدود  یک ربع، بیست دقیقه در این نشست شرکت کنند و در مورد مسایل معرفتی و اقتصادی و حتی سیاسی با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند و سوالات خویش را از کارشناسان عزیزی که در زمینه های مختلف دعوت می شوند بپرسند و از برکات آمدن به نماز جمعه بیشتر بهره مند گردند.
حجه الاسلام و المسلمین شاکر در خطبه اول پس از توصیه به تقوا با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اسلام و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا علیهم السلام با اشاره به بخش هایی از سیره پیامبراکرم با بیان روایتی از آن حضرت، شبیه ترین افراد به پیامبر را خوش اخلاق ترین آنها نسبت به دیگران معرفی کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۰
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی