وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش، پژوهشگران و محققان برتر استان یزد با حضور دانشگاهیان و مسئولان استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، در این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر استان در بخش گروه‌ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، گروه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی پژوهش محور، گروه دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش‌بنیان حقیقی، شرکت‌های دانش‌بنیان حقوقی و پژوهشگران فرهنگی تجلیل شد.

در گروه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، محمدتقی قانعیان از دانشگاه علوم ‌پزشکی شهیدصدوقی یزد و بی‌بی‌سعیده هاشمیان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد رتبه اول را از آن خود کردند و رتبه دوم نیز از آن محمدکاظم توسلی و سعید علیخانی از دانشگاه یزد شد.

در این بخش رتبه سوم نیز به محمدعلی فیض‌پور و کمال امیدوار از دانشگاه یزد و ناصر باغستانی میبدی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد تعلق گرفت.

در بخش دستگاه‌های اجرایی نیز رتبه نخست از آن افسر خلیلی صدرآباد از اداره کل آموزش و پرورش، رتبه دوم از آن علیرضا احمدی ندوشن از شرکت گاز و رتبه سوم از آن شهین اسلامی از اداره کل ورزش و جوانان استان یزد شد.

در گروه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی پژوهش‌محور نیز رتبه اول به محمدحسین دهقان دهنوی از شرکت تعاونی دانش‌بنیان نوآوران بهینه‌کار یزد، رتبه دوم به محمدحسین فرشادپور از شرکت کاشی مسعود ایران و رتبه سوم به علی‌اصغر بیگی‌یزدی از شرکت سیم و کابل یزد رسید.

در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان حقیقی نیز رتبه اول از آن امیر کارگران، رتبه دوم از آن علی کریمی و رتبه سوم از آن محمدحسین بهارستان شد.

در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان حقوقی نیز شرکت بیستون کویر یزد با مدیریت ابوالفضل میرحسینی رتبه اول، شرکت نیروپارس یزد با مدیریت سهراب بهمردی کلانتری رتبه دوم و  شرکت پیشتازان ستاره ایساتیس با مدیریت محسن کرمی رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش پژوهشگران فرهنگی نیز رتبه اول به حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکر از حوزه علمیه استان یزد، رتبه دوم به حجت‌الاسلام علی سالک از حوزه علمیه استان یزد و رتبه سوم به سیدمحمدجواد میرخلیلی از صدا و سیمای مرکز یزد اختصاص یافت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد در این مراسم با اشاره به معیارهای تعیین‌ شده در حوزه علم و پژوهش گفت: در سال گذشته آمار کل کشور نشان می‌دهد از لحاظ تعداد تولید مقالات علمی افزایش داشته و در دانشگاه یزد نیز به عنوان نمونه جامعه دانشگاهی این رشد را شاهد بودیم و از لحاظ شتاب علمی نیز وضعیت طبیعی وجود دارد.

سید محمدتقی المدرسی افزود: در زمینه پژوهش و فناوری نیازمند این هستیم که معیارها و سنجش‌های مختلفی را در نقاط مختلف به کار ببریم.

وی پیشنهاد کرد: بر اساس اولویت‌های توسعه استان، پژوهشگران برتر انتخاب شوند و اگر یکی از اولویت‌های توسعه استان انرژی خورشیدی باشد، ما این را به عنوان یک محور برای معرفی بهترین محقق و پژوهشگر معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دانشگاه یزد شش محور خاص تعیین شده که باید قطب‌های داخل دانشگاهی آن تشکیل شود و در واقع رشته‌های متفاوت بتوانند جهت‌گیری خود را در این زمینه‌ها تنظیم کنند و بر این اساس بتوانیم به پژوهشگران علامت دهیم چه ‌چیزی مطلوب است.

المدرسی تاکید کرد: به ویژه در زمینه پژوهش و فناوری یکی از مسائل مهم این است که نتیجه این فعالیت‌ها چه تاثیری در جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم امسال سازمان‌های مختلفی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه یزد و دفتر امور پژوهشی دانشگاه یزد دخیل بودند، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده مراسم تجلیل از پژوهشگران با جهت‌گیری مناسب‌تری برگزار شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی