وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش آدینه اردکان؛ به مناسبت هفتم ذی الحجه فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)، مراسم عزاداری از طرف امام جمعه محترم  اردکان فردا صبح ( دوشنبه مورخ  94/6/30) از ساعت 10 الی 11 در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام صادق علیه السلام اردکان برگزار می گردد. از عموم عاشقان مکتب اهل بیت علیهم السلام دعوت می شود در این مراسم شرکت فرمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۱۶
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان؛ صبح امروز برنامه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهراء اردکان با حضور امام جمعه محترم و برخی نمایندگان مسئولین شهرستان و طلاب و اساتید برگزار شد.

در این مراسم، امام جمعه محترم با تشکر از حضور همه عزیزان درباره فضیلت علم مطالبی را بیان نمود و از طلاب عزیز خواست با عزمی راسخ در راه تحصیل علم کوشا باشند. وی همچنین ظهور و بروز حوزه خواهران در میان مردم در دو امر پاسخگویی به احکام بانوان و اداره جلسات متعدد بانوان در خانه ها و تکایا دانست و گفت : اگر ما این دو موضوع را پررنگ و قابل قبول کنیم ، بهترین تبلیغ برای حوزه خواهران خواهد بود هر چند ثمره حوزه باید در جاهای دیگر مثل تربیت استاد و محقق پاسخگویی به شبهات و ... نیز مشاهده شود اما توقع عموم در این دو مورد بیشتر است. ایشان در ادامه به انتقاد برخی طلاب به برخی موضوعات حوزه اشاره کرد و خطاب به مدیران حوزه گفت: اگر انتقاد بجا باشد در حد توان در رفع مشکل تلاش کنیم و اگر نابجاست با روی خوش بشنویم و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی منتقد را قانع سازیم.
در ادامه جلسه استاد محترم حوزه میبد حاج آقا زکریا اخلاقی سفارشات بسیار مفیدی درباره نحوه تحصیل و تهذیب بیان نمود. پخش چند کلیپ و خوش آمدگویی مدیر حوزه و خوانده شدن پیام مدیر کل حوزه های علمیه خواهران از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۵۹
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان، حجه الاسلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن سفارش خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله در اردکان ضمن تقدیر و تشکر از اداره ارشاد و دعوت از مردم جهت تماشای آن اظهار داشت : از هنر متعهد و مروج اخلاق و معنویت و مدافع حقوق محرومان و مستضعفان و کوبنده استکبار و دشمنان از هر نوعی باشد چه موسیقی و فیلم و چه خوشنویسی و نقاشی و شعر و ... حمایت میکنیم و معتقدیم هیچ زبانی به پای هنر نمی رسد و از آنسوی جلوی هر هنری که ترویج ابتذال و بی بند و باری می کند و اخلاق و معنویت و مسایل شرعی را زیر پا میگذارد می ایستیم و منتقد آن هستیم. ایشان همچنین با اشاره به بررسی مساله برجام در مجلس شورای اسلامی از افراد غیر متخصص خواست در زمینه این موضوع اظهار نظر نکنند تا زمینه اختلاف و دوستکی فراهم نشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۸
دفتر امام جمعه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۴۷
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان؛ صبح روز چهارشنبه امام جمعه محترم اردکان با معاون محترم جدید فرماندار جناب آقای مهندس پوردهقان دیدار کرد در این دیدار صمیمی امام جمعه با تبریک مسئولیت جدید به آقای پوردهقان با تاکید بر اهیمت خدمت رسانی خالصانه در دین مبین اسلام برای ایشان آروزی موفقیت کرد. در این جلسه راجع به مسائل جاری شهر بحث و تبادل نظر گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۵۳
دفتر امام جمعه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۲۲
دفتر امام جمعه

امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: پدرم حضرت امام باقر(علیه السلام) به من فرمود: پسرم! در دهه نخست از ماه ذى الحجّه، هر شب میان نماز مغرب و عشا این دو رکعت نماز را ترک مکن:

در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را مى خوانى، پس از آن این آیه (آیه 142 سوره اعراف) را مى خوانى:

 

وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً، وَ أَتْمَمْناها بَعَشْر، فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ

و ما با موسى سى شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پروردگارش (با او)

 

أَرْبَعینَ لَیْلَةً، وَ قالَ مُوسى لاَِخیهِ هارُونَ اخْلُفْنى فى قَوْمى، وَ أَصْلِـحْ

چهل شب تمام شد و موسى به برادرش هارون گفت: جانشین من در میان قومم باش و (آنها را) اصلاح کن

 

وَلا تَتَّبِعْ سَبیـلَ الْمُفْسِـدینَ.

و از روش مفسدان پیروى منما.

 

اگر چنین کنى، در ثواب حاجیان، و اعمال حجّ آنها شریک مى شوى.

منبع: مفاتیح الجنان/ اعمال ماه ذی الحجه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۰۳
دفتر امام جمعه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۸
دفتر امام جمعه

اهتمام به قران؛ شاخصۀ کلیدی در اقتدار امت اسلامی

بی شک اجرای دقیق کلام الهی در جوامع اسلامی و اجتناب از اکتفاء به برخی ظواهر اسلامی به نوبۀ خود می تواند موجبات اقتدار واقعی امت اسلامی را فراهم سازد، از این رو حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تبیین روایتی مهم و کلیدی در این زمینه از امام جواد(علیه السلام) اینگونه فرمودند: بسیار مناسب است روایت جالبى را از امام‏ جواد (علیه السلام) ذکر کنم، تا روشن شود چطور در اثر عدم توجه به قران، خداوند قرآن و علاقه به آن را از ملتى می ‏گیرد، و دشمنان را بر سر آنها مسلّط می گرداند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۲۱
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان،  حجه الاسلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن سفارش خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از اقشار مردم ، که فرمودند:" دین و انقلابی گری به کنار، وفاداری به مصالح کشور و عقل چه می شود؟ کدام عقل و وجدان اجازه می دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم . عده ای می خواهند روحیه حماسی و انقلابی را در جوانان بکشند و با تعابیر افراطی بکوبند" اظهار داشت حرف ما این است که اگر ایستادگی در برابر دشمنان افراطی گری  و تندوری است پس امام حسین علیه السلام که تا پای جان خود و جان یارانش و اسارت اهل بیتش ایستادگی کرد افراطی است؟

حضرت ابوالفضل علیه السلام که مظهر ایستادگی ومقاومت در برابر دشمن است افراطی است؟

پس شیخ فضل الله نوری و ستارخان و باقر خان و میرزا کوچک خان را باید تندرو خطاب کرد و امام راحل و شهدا را هم افراطی بنامیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۳۹
دفتر امام جمعه