وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

۴۰ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۵
دفتر امام جمعه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۹
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان؛ ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، و اصحاب با وفایش و نیز فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و با آروزی قبولی عزاداری های مومنین بزرگوار، با عنایت به تقارن تاسوعای حسینی امسال با روز جمعه و برگزاری نماز پرشکوه جمعه به اطلاع عموم مردم عزادار می رساند :

    «خطبه های نماز جمعه این هفته رأس ساعت 11:40 (ظهر شرعی به افق اردکان) شروع و بسیار مختصر برگزار خواهد شد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۶:۱۷
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان به نقل از معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه اردکان ؛ به اطلاع مردم شریف و ولایت مدار اردکان می رساند مراسم عزاداری روز تاسوعا از ساعت 10 صبح روز جمعه با قرائت زیارت عاشورا و مداحی برادر ارجمند سید محمد رضا مومنی و سخنرانی  استاد بزرگوار جناب حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین ملک زاده در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می گردد که بدین وسیله از عاشقان مکتب امام حسین - علیه السلام-  دعوت می گردد در مراسم مذکور شرکت فرمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۵:۵۱
دفتر امام جمعه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۴
دفتر امام جمعه


به گزارش آدینه اردکان؛ امام جمعه اردکان شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد زیرده در مورد برکات مجلس عزاداری گفت:
اگر بخواهیم برکات مجالس حسینی هر چه بیشتر به ما برسد باید هم اخلاص خود را بیشتر کنیم و هم هر چه میتوانیم در مجالس عزاداری احکام و مسایل شرعی را رعایت کنیم. مجالس حسینی باید معنویت و معرفت مردم را به اسلام و احکام و معارف دین افزایش دهد، مجالس عزاداری باید آمار طلاق و دعوا را کاهش دهد، اختلاف و دو دستگی را کم کند و دلها را به هم نزدیک کند، حاجتها را روا سازد...
لازمه درک این برکات یکی رعایت مسایل شرعی و قانونی است. از باب مثال ذبح حیوان در کوچه و خیابان و در انظار زنان و کودکان هیچ توجیهی ندارد و جدای از مسایل بهداشتی که خلاف قانون است بنابر نظر فقهاء از نظر مسایل شرعی هم کار خلاف قانون متعلق نذر قرار نمیگیرد. آیا میشود فردا شب کسی بگوید نذر کرده ام و میخواهم روبروی درب مسجد زیرده شتر نحر کنم یا گوساله ذبح کنم! قطعا میگویید نه. شما اختیار نذر حیوان را دارید نه اختیار جایش را! نمیشود به بهانه نذر علم و پرچم، حیوان را در معابر عمومی ذبح کرد و قانون را زیر پا گذاشت. این توجیهات برکات عزاداری را کم میکند و از ارزش کار ما میکاهد....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۹
دفتر امام جمعه

 

به گزارش آدینه اردکان ؛ حجه الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان با حضور در دبیرستان شرف و اقامه نماز با دانش اموزان دیدار کردند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۴ ، ۱۸:۴۱
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان؛ حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در خطبه های نماز پر شکوه جمعه این هفته با تسلیت ایام سوگواری اباعبد الله علیه السلام و یاران با وفایش اظهار داشت: ما از محرم و مجلس عزای حسینی، درس ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان یاد گرفته ایم. درس عزت و ایثار، و برتری مرگ با عزت بر زندگی با ذلت. وی همچنین در بیان اهمیت دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: همانطور که امام حسین علیه السلام خودشان فرموده اند: هدف از قیامشان امر به معروف و نهی از منکر بوده است و لذا عزادار امام حسین علیه السلام که به ایشان ابراز ارادت می کند، نمی تواند در برابر این دو فریضه بی تفاوت باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۷:۴۰
دفتر امام جمعه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۵:۲۲
دفتر امام جمعه

به گزارش آدینه اردکان؛ به نقل از معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه اردکان؛ ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش  و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر به اطلاع مردم شهیدپرور اردکان می رساند برنامه های ستاد نماز جمعه فردا ساعت 11:15 در مصلی بزرگ امام خمینی ره شروع خواهد شد و سخنران پیش از خطبه های این هفته، حجه الاسلام و المسلمین کوثری دبیر ستاد  امر به معروف و نهی از منکر اردکان خواهد بود.  یاد آوری می نماید اذان ظهر به افق اردکان فردا ساعت  11:40 می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۸:۲۳
دفتر امام جمعه