وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
امام جمعه اردکان با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت : ما اجازه نمی دهیم بخاطر مذاکرات ، عزت و سربلندی کشور زیر سؤال برود .
 

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر استفاده از فرصت بندگی در این ماه تأکید کرد .

وی ضمن توصیه به رعایت مسائل شرعی درخصوص روزه داری افزود : باید حرمت این ماه را رعایت کنیم و کسانی که عذر شرعی دارند و نمی توانند روزه بگیرند نباید به صورت علنی اقدام به روزه خواری کنند .

امام جمعه اردکان با اشاره به شیوع انواع بیماری ها بویژه تب مالت اظهار داشت : برای جلوگیری از انتقال این بیماری ها ، در مساجد باید مسائل بهداشتی رعایت شود .

وی از مردم خواست که در برنامه های افطاری دادن خود اسراف نکنند .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در ادامه به فرا رسیدن فصل گرما و کمبود آب اشاره کرد و افزود : با توجه به وضعیت بحرانی آب در شهرستان اردکان باید موضوع صرفه جویی در مصرف آب رعایت شود و با مشترکین پرمصرف برخورد جدی صورت گیرد .

وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی به بیان اهمیت کشاورزی در دین اسلام پرداخت .

خطیب جمعه اردکان با انتقاد از قطع درختان توسط برخی از افراد به بهانه ساخت و ساز از مسئولین خواست تا در زمینه واگذاری زمین و تفکیک اراضی تدابیری بیندیشند که مردم به سراغ قطع درختان و تخریب باغات نروند .

وی با برشمردن اهمیت فضای سبز در زندگی گفت : قطع درخت و از بین بردن فضای سبز بر روی زندگی و عمر انسان اثر دارد .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به توسعه صنعت در شهرستان اردکان گفت : استقرار صنایع موجب رونق اقتصادی می شود ولی در کنار آن مباحثی مانند آلودگی هوا ، آلودگی محیط زیست ، مهاجرت افراد با فرهنگ های مختلف را نیز در پی داشته است .

وی افزود : باید جلو آفت ها و آسیبهای اینگونه صنعتی شدن شهر گرفته شود و با صنایعی که محیط زیست را آلوده می کنند برخورد جدی صورت گیرد .

امام جمعه اردکان در ادامه خطبه های نمازجمعه با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت : در مذاکرات باید خط قرمزها رعایت شود .

وی افزود : ما پشت سر ولایت ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم بخاطر مذاکره و معامله، عزت و سربلندی کشور و زحمات شهداء و امام راحل زیر سؤال برود .

خطیب جمعه اردکان به برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و ضمن آرزوی توفیق برای دانش آموزان اظهار داشت : امیدواریم زحمات دانش آموزان ، خانواده ها و مربیان آنان برای آینده شهر و کشورمان مایه افتخار باشد .

وی در پایان به بیان اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین اسلام پرداخت و گفت : نماز جمعه محل استجابت دعا و دارای معنویت خاصی است .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : نماز جمعه باید فراجناحی باشد و همه سلایق باید در آن شرکت کنند .

وی با بیان اینکه ما قصد نداریم برای اقامه نماز جمعه مردم را معطل کنیم از عموم مردم خواست جهت بهره مندی از آثار و برکات آن به موقع در این مراسم حاضر شوند .

توصیه به بهره برداری از فیوضات و برکات ایام باقیمانده از ماه شعبان و آمادگی برای ورود به ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و استفاده از فرصتها قبل از اینکه از دست برود از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی