وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

 صبح امروز معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره سواد آموزی و کارشناس سنجش سواد آموزی اداره سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه مدیر و کارشناس مسئول سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر دیدار کردند.

به گزارش آدینه اردکان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان اردکان، صبح امروز امین الرعایا، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، شرافت،‌رئیس اداره سواد آموزی، و محمدی، کارشناس سنجش سواد آموزی اداره سواد آموزیاداره کل آموزش و پرورش استان به همراه مدیر و کارشناس مسئول سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه محترم،‌دیدار کردند.

طی این دیدار مرآت امین الرعایا ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه در جهت برگزاری این دیدار پیرامون پیشینه سواد آموزی در دین مبین اسلام و کشور و تاثیرات سواد آموزی بر شرایط بهداشتی، اجتماعی و سیاسی جامعه به ایراد سخن پرداخت.

وی در ادامه آمار کشوری و استانی بیسوادی را ارائه نمود و دلایل و عوامل بیسوادی را برشمرد و بر مهاجرت بعنوان عامل موثر و بارز بر بیسوادی استان الخصوص تاکید کرد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی ) و اعطاء لقب دارالعلم به استان یزد از سوی ایشان، گفت : درست است که درصد بیسوادی استان اندک است و از لحاظ سواد آموزی در جمع سه استان برتر کشوریم،‌اما همین درصد اندک بیسوادی نیز شایسته استان دارالعباده و دارالعلم نیست.

امین الرعایا سپس علل بیسوادی در اردکان را برشمرد و مهمترین آن را مهاجرت دانست و افزود : برای مبارزه با این معضل در استان طرح باسوادی اولیای بیسواد دانش آموزان در حال اجراست.

وی مصوبات مشوق و محدود کننده دولت و ایجاد شورای سواد آموزی در سطح کشور، استانها و شهرستانها را از دیگر برنامه های ریشه کن کردن و به حداقل رساندن بیسوادی عنوان کرد.

پس از صحبتهای مرآت امین الرعایا، امام جمعه اردکان به همکاری کارخانه ها در زمینه سواد آموزی کارگران بعنوان یکی از راهکارهای مبارزه با بیسوادی اشاره کرد و در ادامه به تبیین ارزش علم آموزی از دیدگاه قرآن و پیامبر پرداخت و گفت : ارزش علم آموزی چنان است که پیامبر هدف بعثت خود را "تعلیم" برشمرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به حدیث " طلب العلم فریضة علی کل مسلم " افزود : سواد آموزی و علم آموزی از موارد مؤکد در دین است و همانند ابزار اقامه نماز، ابزار علم آموزی و طلب علم نیز باید در همه جا وجود داشته باشد. ایشان در بخش پایانی سخنانش،‌آمادگی خود را در زمینه کمک به امر سواد آموزی اعلام کرد.

رئیس اداره سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در سخنانی کوتاه خواستار تشکیل شوراهای روحانیون و ارائه راهکار توسط این شوراها در زمینه سواد آموزی شد.

 
 








 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۵
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی