وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

موجه  و مهربان جلوه دادن آمریکا خیانت است

به گزارش آدینه اردکان در مراسم نماز  جمعه ی این هفته ی اردکان امام جمعه مطالبی را  درباره مذاکرات هسته ای  به این شرح بیان کرد:

موضع ما در مذاکرات موضع رهبری معظم و فرزانه انقلاب است. مذاکره و گفتگو آری، اما ذلت و زیر بار ظلم رفتن و راه نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن را باز گذاشتن و جلوی پیشرفت علمی دانشمندان را گرفتن هرگز. سخنان مهم رهبری در جلسات متعدد درباره مذاکرات بمنزله منشورهسته ای است که راه درست را به ما نشان می دهد.

از نکات مهمی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بدان اشاره کردند این بود که ما نباید چهره دشمن خونریز و مجرم و بی رحم خود را زیبا و موجه جلوه دهیم که این خیانت است.

ترحم بر پلنگ تیز دندان      ستمکاری بود بر گوسفندان

با اجازه سعدی دو کلمه شعرش را عوض می کنیم و می گوییم:

تجمل در پلنگ تیز دندان      ستمکاری بود بر گوسفندان

اگر کسانی بر پلنگ درنده پوستین گوسفندی مهربان بپوشانند و او را زیبا و موجه و آرام و دلسوز جلوه دهند، آیا ستمکاری بر گوسفندان نیست!؟

آمریکایی که در یمن از آل سعود حمایت می کند و بر کشتن زنان و کودکان مهر تأیید  می زند؛

آمریکایی که برای داعش خونریز در سوریه و عراق، اسلحه و تجهیزات می فرستد؛

آمریکایی که هواپیمای مسافربری ما را با این همه زن و کودک در خلیج فارس تکه تکه می کند؛

آمریکایی که از منافقان و شخص رجوی برای ترور بهشتی و باهنر و رجایی و هفتاد و دو تن تشکر می کند؛

آمریکایی که در هشت سال جنگ آشکارا از صدام جانی حمایت می کند و برای او سلاح شیمیایی می فرستد که دویست هزار جوان ما را شهید کند؛

این آمریکا پلنگ است یا گوسفند!؟ اگر پلنگ است آنانکه پوستین گوسفند بر او می پوشانند و او را زیبا و موجه جلوه می دهند خائنند و نمی توانند جواب امام و شهدا را بدهند.

 

با موضوع پیگیری مطالبات مردم از صنایع برخورد سیاسی نکنید

در هفته گذشته در موضوع صنایع صحبتهایی کردم که در این هفته چند نکته دیگر را اضافه می کنم و پیش از آن تشکر می کنم از حمایت های اقشار مختلف مردم و مسولان محترم و دلسوز که واقعا در این مساله هماهنگ هستند. برخی در فضاهای مجازی القا کردند که برخی مسولین مخالف مواضع ما بوده اند که درست نیست.

حتی برخی اردکانی هایی که در مرکز استان و تهران و کرمان ساکنند و در عرصه های پزشکی و آموزش عالی و دانشگاهی خدمت می کنند و باعث افتخار اردکان هستند تماس گرفتند و یا پیام دادند که از مردم بخواهید بر موضع حق خود ایستادگی کنند و نگذارید فرهنگ و نجابت و اصالت و امنیت و محیط زیست و کشاورزی اردکان زیر چرخهای صنایع له و لورده شود.

نکته اول: ما در هفته قبل بعد از تقدیر و تشکر از سرمایه گذاران که زحماتشان در اشتغالزایی و رفع بیکاری موثر بوده است، بدون اسم بردن از هیچ شخص و کارخانه ای به سه مطلب اشاره کردیم که همه حتی مدیران سابق اردکان به صحت آن اقرار دارند.

اول گرفتن نیروهای غیر بومی و توجه نکردن به نیروهای بومی

دوم رعایت نکردن مسایل شرعی

سوم رعایت نکردن مسایل زیست محیطی و بهداشتی

نکته دوم: هر کس بخواهد با این مساله جناحی و سیاسی برخورد کند به مردم خیانت کرده است. ما با صدای بلند در ماه مبارک با زبان روزه اعلام می کنیم که هر کس در هر جایگاه و مقامی و از هر جناح و گروهی با مسایل فرهنگی و شرعی و بهداشتی و زیست محیطی شهر اردکان بازی سیاسی کند خائن به این مردم شناخته می شود. (تکبیر نمازگزاران) از جناح چپ باشد یا راست، اصلاح طلب باشد یا اصولگرا.

آیا یوزپلنگ و قوچ و میش و جبیر و روباه و دیگر حیوانات زبان بسته ما که در سیاه کوه و دره انجیر گرسنه و تشنه اند، چپ و راست می شناسند!؟

آشفته شدن وضعیت حجاب و عفاف و مسایل فرهنگی شهر، و روزه خواری و زیر پا گذاشتن مسایل شرعی در برخی صنایع چه ربطی به جناح و سیاست دارد!؟

تخریب محیط زیست و تصرف غیر قانونی زمین و منابع و تصمیم بر حفر چاه عمیق در سیاه کوه که برای آب و محیط زیست ما مضر است، چه ربطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی دارد!؟

ما کار به جناح و سیاست بازی نداریم و از این بازیهای سیاسی بیزاریم و خدا را شکر که این طلبه کوچک تابحال جزء هیچ حزب و جناحی نبوده و انشالله به دعای خیر شما نمازگزاران نخواهم بود.

ما می خواهیم از حق مردم دفاع کنیم و کاری کنیم که ده سال دیگر شرایط مادی و معنوی زندگی در شهر اردکان که وطن ماست و آن را دوست می داریم از بین نرود.

کاری کنیم که وقتی دیگران روی تابلوها می بینند و می خوانند که: اردکان شهر دارالعلم، اردکان دارالمومنین، اردکان یونان کوچک، به ما پوزخند نزنند و واقعیت این تابلوها را در میان مردم و میراث معنوی و فرهنگی ما ببینند.

اینطور نباشد که وقتی ما می گوییم اردکان شهر «قنات و قنوت و قناعت» به ما بخندند و بگویند: کو قنات؟ کو قنوت؟ کو فرهنگ قناعت و صرفه جویی؟

به قول مولوی :

نام فروردین نیارد گل به باغ      شب نگردد روشن از اسم چراغ

فرهنگ و تدین شهر را که نمی شود فقط با تابلو و اسم حفظ کرد.

کاری کنیم که در عالم برزخ آیت الله خاتمی و بهجتی و سردار شهید عاصی زاده و دیگر علما و شهدا و سرداران از ما گلایه نکنند و نگویند که شما فرهنگ ما و حاصل زحمات ما را ضایع کردید! وصیت ما رعایت حجاب بود، جمعه و جماعت و نماز اول وقت بود، وحدت کلمه و اتحاد و یاری رهبری بود.

نزدیک انتخابات است و من احساس می کنم که عده ای می خواهند از این موضوع استفاده سیاسی کنند که اگر چنین شود جلو آنان می ایستیم.

ضمن ایستادگی بر مواضع هفته گذشته، با هیچکار خلاف قانونی موافق نیستیم 

نکته سوم: ما با هیچ کار خلاف قانون موافق نیستیم. اگر کسانی بخواهند خلاف قوانین و مقررات کاری انجام دهند که نظم و امنیت شهر را بر هم بزنند اولین کسی که جلو آنها موضع می گیرد امام جمعه است.

ما با صدای بلند حقوقمان را مطالبه می کنیم و بر مواضع خود که در هفته قبل اعلام کردیم ایستادگی می کنیم اما هیچگاه قانون را زیر پا نمی گذاریم.

الحمد لله مسولین دلسوزند و پای کار؛ از نماینده محترم گرفته تا فرماندار دلسوز و شهردار محترم و اعضای شورای شهر که انصافا پیگیر مطالبات و حقوق مردم هستند.

امام جمعه محترم همچنین به بهره مندی از شبهای قدر توصیه نمودند و در خطبه اول ضمن تبریک ولادت با سعادت امام مجتبی (ع) به هفته اکرام اشاره نمودند و از مردم خواستند در عرصه های مختلف نیکوکاری فعال باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۲
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی