وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

امام جمعه اردکان با اشاره به تحصیل بزرگانی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله محقق داماد، آیت الله فکور، آیت الله کاشانی و آیت الله بهجتی، در حوزه این شهرستان، گفت: حوزه اردکان در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع در حال احداث است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکراردکانی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در یزد، با اشاره به تاریخچه حوزه علمیه اردکان، تصریح کرد: بزرگانی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله محقق داماد، آیت الله فکور، آیت الله کاشانی و آیت الله بهجتی در حوزه علمیه اردکان تحصیل می کردند.

وی با بیان اینکه در دوره رضاشاه مدرسه علمیه اردکان تعطیل شده بود، افزود: مدت ها بعد این حوزه با همت سه نفر از بزرگان شهر از جمله مرحوم آیت الله حاج محمد حائری، آیت الله خاتمی و آیت الله ملک افضلی دوباره احیا شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اردکانی با اشاره به جایگاه و محبوبیت حاج سید روح الله خاتمی در بین مردم اردکان، بیان داشت: بعد از آیت الله حاج محمد حائری، آیت الله خاتمی به اردکان ورود پیدا می کند و در دوره ای، ایشان مرجعی برای مردم و طلاب می شود.

وی، هردو خانواده پدری و مادری آیت الله خاتمی را از جمله علمای بنام اردکان دانست و اضافه کرد: با شروع مبازرات انقلاب ایشان یکی از حامیان درجه یک انقلاب و مرید امام خمینی بود که بعد از انقلاب اسلامی امام جمعه شهر اردکان و عضو شورای خبرگان رهبری می شود.

امام جمعه اردکان گفت: در سال 1360 زمانی که آیت الله صدوقی به شهادت می رسد، امام خمینی از آیت الله خاتمی می خواهند که عازم یزد شده و امامت جمعه این شهر را به عهده بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی حوزه علمیه اردکان، اظهار داشت: حوزه علمیه اردکان در سطح استان یزد یکی از حوزه های ممتاز استان است که جایگاه بسیار ویژه و خاصی دارد.

نیازمند تربیت طلاب مستعد هستیم


این استاد حوزه، با تاکید براینکه امروز نیازمند تربیت افرادی همچون علمای بزرگ گذشته در حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از آیت الله بهجتی و آیت الله خاتمی که بسیار مورد وثوق بودند و شهرت علمی بسیاری داشتند دیگر همچون شخصیت هایی مانند ایشان در اردکان نداریم.
وی حوزه علمیه اردکان را در زمینه داشتن اساتید بزرگ غنی دانست و ادامه داد: در حال حاضر اساتید خوب و بنامی در حوزه علمیه اردکان مشغول به تدریس هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اردکانی اضافه کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که طی چند سال اخیر در این شهر صورت گرفته احداث حوزه علمیه خواهران به همت آیت الله بهجتی بوده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 140 طلبه در اردکان مشغول به تحصیل هستند.

حوزه اردکان توسعه می یابد

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به اقدامات اجرایی در خصوص تقویت و شکوفایی حوزه علمیه اردکان، گفت: به منظور توسعه ساختمان حوزه علمیه برادران در زمینی به مساحت 11 هزار متر در حال احداث است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اردکانی برخی اختلافات سیاسی و جناحی موجود را سبب ضربه زدن به حوزه علمیه دانست و بیان داشت: برای رشد و شکوفایی مدارس علمیه باید این دخالت ها و اختلافات کاهش پیدا کند.

حوزه ها نباید جناحی رفتار کنند

وی با اشاره به اینکه حوزه ها نباید جناحی رفتار کنند، تاکید کرد: اگر حوزه علمیه دارای استقلال سیاسی شود می توانیم در زمینه جذب بیشتر طلبه موفق عمل کنیم.

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فرهنگی تبلیغی شهرستان اردکان اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 200 نفر از طلاب و روحانیون اردکانی در قم هستند که تعداد زیادی از این افراد در ایام خاص از جمله محرم و رمضان به شهر خود بازمی گردند بنابراین این شهر از نظر تبلیغی غنی است و مشکل خاصی در این زمینه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر اردکان دارای مبلغان خوبی است اما متاسفانه در مراکز آموزشی و دانشگاهی ما هنوز دارای یک نماینده روحانی معمم نیستیم.

برخی مساجد روحانی ندارند

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اردکانی ادامه داد: ارتباط ما با وزارت علوم در زمینه داشتن یک نماینده روحانی معمم در دانشگاه بسیار ضعیف است.
وی وضعیت ساخت و ساز مسجد در اردکان را خوب توصیف کرد و افزود: با این حال ما هنوز در برخی از مساجد شهر اردکان امام جماعت نداریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۵
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی