وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان ، امام جمعه ی اردکان در خطبه های نماز جمعه ی این هفته با اشاره به روز 21 تیرماه  که روز حجاب و عفاف نامگذرای شده بیان داشت : حجاب از مسایل ضروری و حتمی دین اسلام است که با ادله قرآنی از جمله آیه59 سوره احزاب و روایات متعدد به اثبات می رسد و به فرموده شهید مطهری: در میان مسایل فقهی کمتر مساله ای اینچنین پیدا می شود که اینگونه مورد اتفاقنظر میان علمای شیعه و سنی باشد.

هیچ زنی نیست که مشمول فریضه حجاب نباشد.

زن مسلمان و غیر مسلمان با حجاب از هم تشخیص داده میشود و همینکه زنی غیرمسلمان به آیین اسلام مشرف شود یکی ار واجباتی که باید انجام دهد با حجابشدن است.
حجاب امروز زنان ما میراث خون هزاران شهید است که باید حفظ کنیم تاشرمنده آنها نباشیم.
دستور کشف حجاب سال 1314 از استعمار پیر دولت بریتانیا صادر شد و سه نفررا مامور کردند تا در کشورهای اسلامی اجرا کنند. آتاتورک در ترکیه و امانالله خان در افغانستان و رضاخان در ایران.
علما و بزرگان و مردم متدین ایران در برابر رضاخان ایستادند و مرحوم حاج شیخ عبدالکریم با اشاره به رگ گردنش گفت: تا پای جان می ایستم صحبت ناموس است و ضروری دین.
مردم مومن و علما در مسجد گوهرشاد تحصن کردند و رضاخان دو تا سه هزار نفررا قتل عام کرد و نوشته اند 56 کامیون جنازه از مسجد و صحن گوهرشاد بیرون بردند.
وی در ادامه افزود : ازمسولین دلسوز اردکان خواهش می کنم  امر نمی کنم خواهش می کنم درباره موضوع حجاب و عفاف حساسیت بیشتری به خرج بدهند تا آنچنانکه شایسته اردکانو علما و بزرگان اردکان و دارالعلم و دارالمومنین است موضوع حجاب و عفافخود را نشان دهد. البته زحماتی هم کشیده اند که جای تشکر دارد.

حجه الاسلام و المسلمین شاکر در خطبه ی دوم ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم متدین اردکان با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس و تشکر از مسولین که با شور و مشورت و برای رفاه حال شما مردم روزه دار در تیرماه و گرمی هوا مسیر را کوتاهتر کردند ابراز داشت : این تصمیم فقط مربوط به راهپیمایی روز قدس است امام جمعه ی اردکان در ادامه افزود:
مبارزه و ایستادگی در برابر استکبار و به ویژه آمریکا و اسراییل از اصول اجتناب ناپذیر انقلاب و اسلام است ومسلمان و مومن واقعی کسی است که به تبعیت از قرآن و اهلبیت در میان مردم با اخلاق و متواضع و در برابر خداوند ذلیل و متضرع و در برابر مستکبران و ظالمان و زورگویان با صلابت و متکبر باشد.
تعابیر امام و رهبری درباره اسراییل بی نظیر است. سگ هار منطقه. رژیم کودک کش و نامشروع و حرامزاده. گرگ درنده. و امام فرمودند اسراییل غاصب کافر و مفسد و جعلی و یاغی و مجسمه شیطان باید از صفحه روزگار محو شود.
اسراییل آنقدر جنایت کرده که اگر دست به آب دریا بزند نجس میشود.یک ملاک برای اثبات ایستادگی در راه امام و رهبری چنین برخوردی با اسراییل است.

وی در پایان با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای بیان داشت :
خطوط قرمز در مذاکرات باید حفظ شود از جمله عزت ملت ایران و عدم جلوگیری از پیشرفت علمی جوانان و دانشمندان این سرزمین. اگر با حفظ حدود و خطوط قرمز مذاکرات به نتیجه برسد از مصادیق توافق خوب است و ما از آن حمایت میکنیم و اما اگر دشمنان بخواهند از ما باج بگیرند پیام ما آن است که بی نتیجه ماندن مذاکرات و ترک میز مذاکره دولت و مذاکره کنندگان را پبش ملت محبوبتر می کند و اعتماد مردم بیشتر جلب میشود زیرا می بینند انها پای عزت و زحمات ملت که دستاورد خون شهداست ایستادگی می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۹
دفتر امام جمعه

نظرات  (۱)

مطلب خوبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی