وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

امام جمعه محترم در موعظه ای بیان کردند که از مهمترین درسهای عید فطر، گذشت سختیها و لذتهای عمر و باقی ماندن حساب آنهاست. سختی روزه داری گذشت و اگر کسی این سختی را تحمل نکرد آن هم تمام شد اما حسابش مانده. همه عمر هم سختی و خوشی اش مثل ماه مبارک می گذرد اما حسابش می ماند.

در خطبه دوم، امام جمعه محترم با تبریک عید سعید فطر گفتند: عید فطر امسال را گفته اند روز یاری معنوی و مادی از مردم مظلوم یمن قرار دهید، هم کمک مادی کنید و هم حمایت معنوی. با گرم بودن موضوع مذاکرات هسته ای فراموشمان نشود که بیش از صد روز است زنان و کودکان و مردم مظلوم مسلمان یمن زیر آتش بمباران سعودی ها می سوزند و زیر آوار جان می دهند و زیرساختهای آنها با سلاح های ممنوعه ویران می شود.

سعودیهایی که دولت مستکبر و مستبد آمریکا و رژیم سفاک اسرائیل علناٌ از آنها حمایت می کند و برای کشت و کشتار مسلمانان چراغ سبز نشان می دهد تا جایی که آتش بس ماه مبارک رمضان را هم که از سوی سازمان ملل معین شده نقض می کند.

به فرموده مقام معظم رهبری استکبار ستیزی چیزی نیست که با یک توافق از بین برود. ما دست مریزاد می گوییم به مذاکره کنندگان و دولتمردان عزیزمان. ما با خوشحالی مردم خوشحال می شویم و دعا می کنیم که انشالله توافق وین که هنوز بیانیه است، مراحل بعدیش که تصویب مجلس و تأیید شورای امنیت ملی است طی شود و با بد عهدی نکردن طرفهای مقابل، برکات خوبی برای مردم ما داشته باشد؛

اما باید بدانیم که مبارزه با استکبار که مصداق بارزش  آمریکا و اسرائیل است دستور خدا و دین خداست و با توافقی در موضوع هسته ای تعطیل نمی شود

قرآن کریم می فرماید با کفار و منافقان و دشمنان دین خدا با غلظت و تندی و خشونت برخورد کنید (یا ایها النبی جاهد الکفار و المنافقین و اغلظ علیهم)

اگر امروز امیرالمومنین (ع) زنده بود آیا از مردم یمن دفاع نمی کرد؟

آیا بر سر آل سعود و آمریکا و اسرائیل فریاد بر نمی آورد؟

امیرالمومنینی که در خطبه 27 نهج البلاغه آمده: وقتی خبردار می شود دختری مسلمان و ذمی را آزار داده اند، می خروشد و می فرماید: اگر کسی از این جنایت بمیرد او را ملامت نمی کنم (فلو ان امراء مسلما مات من بعد هذا اسفاً ما کان به ملوما بل کان به عندی جدیرا!)

آیا میشود به بهانه توافق، خون این همه مسلمان که در عراق و سوریه و توسط داعش ریخته می شود و آمریکا (نه مخفیانه) بلکه علنی برای آنها کمک می فرستد، نادیده گرفته شود!؟

آیا این همه زنان و کودکان که در یمن در خاک و خون می غلطند، انسان نیستند؟ حقوق بشر ندارند؟

آیا خدا از ما می گذرد اگر به بهانه توافق هسته ای در برابر این همه جنایت سکوت کنیم و فریاد مرگ بر آمریکای خود را در دهان خفه سازیم!؟

شعار مرگ بر آمریکا در صورتی تعطیل می شود که ما دست از قرآن برداریم و آیه«تبت یدا ابی لهب و تبّ » کنار بگذاریم!

آیه سوره نساء را کنار بگذاریم که: «و من یقتل مومنا متعمدا فجرائه جهنم خالدا فیها و غضب الله علیه و لعنه و اعد له عذابا الیما»

مسلمان و مومن واقعی هیچگاه نمی تواند از دشمنی دشمنان دین خدا و مبارزه با مستکبران و ظالمان دست بردارد والا دست از قرآن و دستور خدا برداشته است.

در ادامه امام جمعه محترم از افراد و کارخانه ها و کسانی که حرمت ماه مبارک را نگه داشتند قدردانی کرد. همچنین از دست اندرکاران مصلی و ستاد نماز جمعه که برای آماده نمودن مصلا برای مردم زحمات زیادی کشیده اند تشکر کرد. و در پایان یاد کردند از شهدا و علما و اهالی نماز جمعه و عید از امام و ماموم بویژه حاج آقای حاج سید حسن موسوی که سال گذشته در نماز عید بودند و قبل از ظهر عید در حال وضو به رحمت خدا رفتند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۷
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی