وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان با محوریت دو موضوع: تذکر لسانی  وظیفه همگانی و عفاف و حجاب اسلامی بایدها و نبایدها، با حضور اکثریت اعضاء در دفتر امام جمعه اردکان تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اردکان؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان در دفتر امام جمعه با دو دستور 1. تذکر لسانی  وظیفه همگانی   2. عفاف و حجاب اسلامی بایدها و نبایدها، با اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

بعد از تلاوت قرآن کریم حجه الاسلام کوثری دبیر ستاد، ضمن تشکر از حضور مسئولین، گزارشی کوتاه از وضعیت آموزش تذکر لسانی در بعضی از مساجد و محله ها ارائه دادند و از دستگاه های مختلف خواستند جهت برگزاری دوره های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر جهت کارمندان و کارکنان خویش اعلام آمادگی نمایند.

 ایشان در ادامه اضافه کردند "حجاب" ارزنده ترین نمودهای فرهنگی اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می رسد. وضعیت حجاب در شهرستان اردکان نسبتا رضایتمند است لکن در سال های اخیر تحت تاثیر مهاجرت افراد غیر بومی با فرهنگ پوشش های متفاوت قرار گرفته است که اگر آسیب شناسی و سپس برنامه ریزی صحیح صورت نپذیرد، به مانند تبعات منفی زیست محیطی صنایع، وضعیت عفاف و حجاب زنان نیز در وضعیت نامناسبی قرار میگیرد. ایشان از مسئولین خواستند با توجه به قوانین مصوب، ضمن ارائه گزارش از فعالیت های خویش، برنامه های آینده خویش را در باب عفاف و حجاب تشریح نمایند.

سپس امام جمعه محترم ضمن عرض خوش آمدگویی و قبولی طاعات، با بیان چند روایت در باب اهمیت ظواهر دین، عفاف و حجاب را جزء مهم ترین تعالیم دین اسلام دانستند و خاطر نشان کردند مسئولین شهرستان اردکان با همدلی و همبستگی، بتوانند در راستای هرچه بهتر شدن وضعیت عفاف و حجاب قدم بردارند.

در ادامه جلسه، آقایان اسماعیلی فرماندار، غفوری ریاست دانشگاه، حاجی اسماعیلی ریاست اداره تبلیغات، برزگر از شبکه بهداشت و درمان، اشرفیان ریاست اداره آموزش و پرورش، بهجتی ریاست اداره صنعت معدن و تجارت، حمید حاجی اسمعیلی معاونت فرهنگی ستاد، شاهدی معاونت تشکل های مردمی ستاد، کمالی فرمانده نیروی انتظامی، دهقانی فرمانده نیروی مقاومت بسیج، کرامتی ریاست اداره اطلاعات، حجت الاسلام شاکر از طرف ریاست حوزه علمیه، ابراهیمیان از طرف شهرداری، ابوطالبی و خانم فتاحی از بیمارستان ضیایی به بیان گزارشی از فعالیت های خویش در زمینه عفاف و حجاب پرداختند و با بیان انتقادات و پیشنهادات خویش، خاطر نشان کردند این مقوله بایستی تخصصی و با ارائه راهکارهای اجرایی دنبال گردد؛ بنابراین مقرر گردید چند جلسه دیگر با همین موضوع جهت رسیدن به راهکارهای بهتر و مناسب تر تشکیل گردد، ضمنا از طرف ستاد بخش هایی از متن قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، به مسئولین مربوطه تقدیم گردید تا در راستای اجرایی شدن آن اقدامات لازم را مبذول دارند. لازم به ذکر است در این  جلسه آقایان ابوالحسنی دادستان محترم، زمانیان ریاست اداره فرهنگ و ارشاد، ملت ریاست شورای اسلامی و تابش نماینده شهرستان در مجلس شورلی اسلامی، حضور نداشتند و نماینده ای نیز نفرستاده بودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۰
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی