وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

ایشان همچنین دررابطه با انتخاب رشته هم یک نکته را یادآوری کردند و گفتند: از افتخارات شهر ما وجود مراکز خوب آموزش عالی و از جمله وجود دانشگاه دولتی مستقل در اردکان است که به همت و تلاش مسولین امر تأسیس و راه اندازی شده و الحمد لله هم اکنون در سه گروه ریاضی و تجربی و انسانی رشته های مختلفی در مقطع کارشناسی و ارشد هم برای خواهران و هم برادران وجود دارد که پذیرفته شدگان می توانند به این مرکز و دیگر مراکز آموزش عالی مراجعه کنند و آسیب ها و مشکلات رفت و آمد و سکونت در شهرهای دیگر را بر خود متحمل نسازند.

در روایات اهلبیت (ع) هم بر این نکته تأکید شده که یکی از نعمتهایی که خداوند به بنده اش عطا می کند و باید قدرش را بداند این است که محل کسب و کار و تحصیل و یادگیری حرفه اش در شهر خودش باشد. (من سعاده المرء ... رزقه فی بلده)

به خصوص به خانواده های محترم هم یادآوری می کنیم که امروز رفتن به دانشگاهها و مراکز دیگر در شهرهای دور و سکونت در خوابگاهها و همنشینی با دیگر جوانان که گاهی از نظر فرهنگی و اخلاقی با ما فاصله زیادی دارند، آسیبهای جبران ناپذیری به دنبال دارد که ما می توانیم با ثبت نام در مراکز آموزش عالی شهر خودمان از این آسیبها بکاهیم و از آنسوی حضور غیر بومی ها که آن هم آسیبهای بخصوصی دارد کم کنیم البته می دانیم که بعضی دانشجویان با استعدادها و رتبه های خاص اگر بتوانند در دانشگاههای سطح بالاتر کشور حضور یابند قطعا راه پیشرفتشان بازتر خواهد بود.

نکته دیگر اینکه کنکور نباید هدف باشد و خدای نکرده جوانی نباید به خاطر عدم قبولی یا امروز بگوییم به خاطر کسب رتبه پایین نا امید و افسرده شود. بسیاری از افراد در رشته های مختلف فنی و کاری می توانند خدمت کنند و افتخار آفرین باشند. تا خدا هست و خدایی می کند و ما به او ایمان داریم، نا امیدی و افسردگی معنا ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای اظهار داشت: داشتن حرفه و تخصص یک ارزش است و به فرموده حضرت امیر (ع) الحرفه مع العفه خیر من الغنی مع الفجور. (داشتن حرفه با عفت و رعایت مسایل شرعی بهتر است از ثروت بادآورده و بدون رعایت مسایل شرعی)

امام جمعه اردکان همچنین سالروز اولین اقامه نماز جمعه در پنجم مردادماه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی داشت و وعده داد انشالله در هفته آینده درباره این موضوع نیز مطالبی بیان خواهد کرد.

خطیب جمعه درباره مذاکرات هسته ای و برنامه برجام هم بر رعایت خطوط قرمز تاکید نمود و گفت: همانطور که از تیم مذاکره کننده هسته ای انتظار داشتیم و بارها بیان کردیم که خطوط قرمز  نظام که توسط مقام معظم رهبری بیان شده حفظ شود و عزت ملت ایران در نظر گرفته شود، و جا دارد از این عزیزان به خاطر تلاش فوق العاده شان تقدیر و تشکر شود، از مجلس محترم و شورای امنیت ملی نیز انتظار داریم در چارچوب وظایف خود متن تنظیم شده را مورد بررسی قرار دهند و با دقت و تامل کافی و بدون تآثیر از تبلیغات و فشارهای احتمالی مصالح نظام اسلامی و ملت ایثار گر و جان بر کف ایران را در نظر بگیرند تا در آینده تاریخ روسفید و سربلند باشند. مرد و ملت بزرگ آن است که در فردای تاریخ هم بزرگ و سربلند باشد و نه فقط در زمان خودش.

خطیب جمعه اردکان، خطبه اول را به موضوع تخریب قبور اهلبیت در قبرستان بقیع در هشتم شوال سال 1344 قمری توسط وهابیون افراطی و تکفیری اختصاص داد و با اشاره به حمایتهای غرب و امریکا و اسرائیل از داعش گفت: اگر غربی ها راست می گویند که با تروریست مخالفند و خیرخواه مردم مظلوم یمن و عراق و سوریه، فقط کمک مالی و نظامی به داعشی ها را قطع کنند که خودبخود این جانیان تکفیری پس از مدت کوتاهی از بین خواهند رفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۲
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی