وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان، آئین با شکوه نماز جمعه اردکان امروز مورخ  94/5/23 در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاکر در مصلای بزرگ امام خمینی ره  این شهرستان برگزارشد.

خطیب نماز جمعه اردکان در خطبه های نماز ضمن سفارش خود ومردم به رعایت تقوای الهی به مباحث ومناسبت های ویژه ایران اسلامی پرداخت.

تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

 امام جمعه محترم اردکان در خطبه دوم نماز با تبریک ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و میلاد پر برکت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و آغاز دهه کرامت بر استفاده از برنامه های این دهه بوِیژه از برنامه حضور خادمان رضوی که هفته آینده همزمان با برگزاری نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی اردکان برگزار می گردد تاکید کرد. خطیب جمعه سپس به سالروز ورود آزادگان اشاره کرد و از ایثار و فداکاری آن عزیزان تقدیر نمود.

تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره  آیه الله بهجتی رحمه الله علیه

در ادامه با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله بهجتی در 29 مردادماه از عالم و ادیب فرزانه آیت الله بهجتی شفق یاد کردند و گفتند: آیت الله بهجتی از افتخارات شهر و استان و کشور به حساب می آیند و وظیفه خود می دانیم یاد و نام او را زنده نگه داریم.

پاسداشت و تکریم عالمان و دانشمندان، پاسداشت علم و دانش است و عاملی مهم برای تشویق جوانان و همه مردم به فراگیری علم و بها دادن به دانش است. وی سپس به برخی احکام ویژه علما مانند بازسازی قبر و عجله نکردن در تشییع جنازه شان اشاره نمود و از خانواده آیت الله بهجتی تشکر کرد که برای بازسازی قبر ایشان اقدام نمودند.

فرجام برجام قانونی مشخص شود،نگرانی را از مردم بر می دارد

خطیب جمعه در پایان اشاره کوتاهی کردند به توافق هسته ای و گفتند: امیدواریم فرجام برجام از راه قانونی طی شود تا مایه آرامش مردم متدین و ولایی و همه دلسوزان اسلام شود. نمایندگان مجلس امین مردمند و شورای امنیت ملی حصار حفظ امنیت کشور، اگر این دو نهاد وظیفه خود را درباره برنامه برجام خوب انجام دهند مردم ما هیچ نگرانی به خود راه نمی دهند که انشالله همینطور خواهد بود.

به همان اندازه که بر طبل صنعت و اقتصاد کوبیده میشود، به همان انداره و بلکه بیشتر باید بر طبل تدین و معنویت و محیط زیست و سلامت هم کوبیده شود.

در مورد صنایع هم چون قول دادیم چند جمله کوتاه عرض میکنیم.

در آن خطبه مفصلی که در ماه مبارک خواندیم یکی از چیزهایی که تقاضا کردیم این بود که با موضوع صنایع برخورد سیاسی نشود که در برخی موارد رعایت نشد.
برخورد سیاسی یعنی برخورد یک بام و دو هوایی با مشکلات صنایع. اگر دغدغه کسی محیط زیست و سلامت مردم است دیگر نباید این کارخانه و آن کارخانه و این صنعت و آن صنعت برایش فرق کند. و ما هم از ترس برخورد سیاسی و چون آخر سال انتخابات است برخی حرفها را فعلا نمی زنیم. اما این نکته را میگوییم که ما ضمن احترام به صنایع و سرمایه گذاران از خواسته خود که یک حرف هم بیشتر نیست کوتاه نمی آییم.
ما که حرفی از تعطیلی صنعت و کارخانه ای نزدیم که البته برخی ها می خواهند حرفهایی را به دهان ما بگذارند؛ حرف ما یکی بوده و هست و آن اینکه، به همان اندازه که بر طبل صنعت و اقتصاد کوبیده می شود، به همان انداره و بلکه بیشتر باید بر طبل تدین و معنویت و محیط زیست و سلامت هم کوبیده شود و هر چه امکان دارد از تبعات صنایع کاسته شود.
و برای این خواسته بحق مردم اگر ده بار هم باید برویم و از مسولین صنایع بخواهیم بیایند، اینکار را انجام می دهیم و انشالله با کمک و دعای شما مردم و مسولین که متحدند و دیروز در جلسه ای که بیش از دو ساعت طول کشید و همه از نماینده محترم و فرماندار و شهردار و اعضای شورای شهر حضور داشتند، رک و صریح حرفها زده شد و همه انشالله با اتحاد در جهت خواسته های مردم تلاش می کنیم.

امام جمعه محترم در خطبه اول نماز با توجه به ولادت حضرت معصومه (س) درباره فضیلت آن بزرگوار و ثواب زیارت آن بانوی گرامی و همچنین جایگاه شهر مقدس قم در روایات مطالبی را بیان نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۳
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی