وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان،  حجه الاسلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن سفارش خود ومردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به روز 12 شهریور که به روز استعمار انگلیس نامگذاری شده ، اظهار داشت:

با پیشینه بدی که از انگلیس داریم از بازگشایی سفارت این کشور در تهران نگرانیم و می ترسیم سفارتخانه تبدیل به جاسوس خانه شود و فتنه و فتنه ها به پا کند و امنیت و آرامش کشور را بر هم بریزد. امیدواریم مسولین محترم در روابط خود با انگلیس دقت بیشتری بخرج بدهند. ایشان همچنین با تبریک هفته دولت به دولتمردان و کارمندان، بر مراعات انصاف در نقد عملکرد همه دولتها تاکید کرد.

از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نگرانیم

حجه الاسلام و المسلمین شاکر در خطبه های با شکوه نماز جمعه این هفته یا اشاره به  12 شهریور که به مناسبت شهادت رییس علی دلواری روز مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده فرمودند:

ما اگر نگاهی اجمالی به روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس در قرن اخیر بیندازیم نشان میدهد که بدترین خباثتها و دشمنیها را در حق ملت ایران اعمال کرده است.
نمونه های آن عبارتند از :
قرارداد رویترز که بر اساس آن کل سرمایه های ایران از معادن و جنگلها و ... به مدت هفتاد سال به انگلستان فروخته شد
جدا کردن افغانستان از ایران بر اساس پیمان پاریس
ایجاد فرقه ضاله و منحرف بابیت و بهاییت
به انحراف کشاندن انقلاب مشروطیت و زمینه چینی اعدام عالم مجاهد شیخ فضل الله
قرار داد ننگین انحصار توتون و تنباکو که با حکم میرزای شیرازی لغو شد
نقش مستقیم در کودتای 28 مرداد 32
حمایت از صدام جنایتکار در 8 سال دفاع مقدس
همراهی با آمریکا برای سرکوب انقلاب اسلامی ایران از جاسوسی و حمایت از سلمان رشدی گرفته تا اختلاف افکنی بین مذاهب و قبایل و دخالت مستقیم و فعال در فتنه 88
ایشان فرمودند: اینها مشتی از خرمن بزرگ خیانت دولت بریتانیا است که مردم به حق او را روباه مکار پیر می نامند
ما با این پیشینه از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نگرانیم و میترسیم سفارتخانه تبدیل به جاسوس خانه شود و فتنه و فتنه ها به پا کند و امنیت و آرامش کشور را بر هم بریزد. امیدواریم مسولین محترم در روابط خود با انگلیس دقت بیشتری بخرج بدهند.

در نقد عملکرد همه دولت ها باید انصاف داشت/ کارمندان عزیز نماینده نظامند.


ایشان در ادامه  خطبه دوم اظهار داشتند: هفته دولت و یاد و نام دولتمردان نمونه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم.
مقام معظم رهبری ضمن برشمردن نقاط قوت دولت و تشکر از دولتمردان تذکراتی دادند.
یکی از درسهای این دیدار سالانه این است که انتقاد به دولتها باید منصفانه و دلسوزانه باشد
گاهی برخی در نقد عملکرد دولتها جناحی و سیاسی عمل میکنند و بدور از انصاف نظر میدهند و در پی حاکم کردن فضای جناح خود می باشند.
همه دولتها از اول انقلاب خدماتی داشته اند و البته نقص و ایراداتی هم بر آنها وارد است، اما برخی به گونه ای درباره بعضی دولتها صحبت می کنند که یکی غارتگر بوده و دیگری از معصوم معصومتر!
به برخی دولتها با همه توان می تازند و به برخی از گل نازکتر نمی گویند اما مردم ما بیدارند و متوجه این بازیهای سیاسی هستند.
روز کارمند و بسیج کارمندی را هم گرامی میداریم و به همه کارمندان تبریک می گوییم و به شما عرض می کنیم که شما کارمندان عزیز وابسته به این نظام و نماینده نظام و انقلابید.
برخورد شما باید به گونه ای باشد که مردم را به نظام و دولت خوشبین کند نه خدای نکرده دلزده و بدبین.
در برخورد با مردم خوش قول و خوش اخلاق باشیم و گرایش سیاسی خود را در خدمت رسانی به مردم دخالت ندهیم تا انشالله آخرت خود را با خدمت به خلق که نصیب هر کسی نمیشود آباد سازیم.

 خطیب جمعه در خطبه اول با بیان روایاتی بر تاثیر لقمه حرام در وجود انسان اشاره کرد و  به مناسبت روز بانکداری بدون ربا بر اهمیت و اجر و ثواب قرض دادن و حرمت ربا تاکید کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۶
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی