وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان،  حجه الاسلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن سفارش خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از اقشار مردم ، که فرمودند:" دین و انقلابی گری به کنار، وفاداری به مصالح کشور و عقل چه می شود؟ کدام عقل و وجدان اجازه می دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم . عده ای می خواهند روحیه حماسی و انقلابی را در جوانان بکشند و با تعابیر افراطی بکوبند" اظهار داشت حرف ما این است که اگر ایستادگی در برابر دشمنان افراطی گری  و تندوری است پس امام حسین علیه السلام که تا پای جان خود و جان یارانش و اسارت اهل بیتش ایستادگی کرد افراطی است؟

حضرت ابوالفضل علیه السلام که مظهر ایستادگی ومقاومت در برابر دشمن است افراطی است؟

پس شیخ فضل الله نوری و ستارخان و باقر خان و میرزا کوچک خان را باید تندرو خطاب کرد و امام راحل و شهدا را هم افراطی بنامیم؟

خطبه اول:

خانواده ها با سخت گیری مانع ازدواج نشوند

امام جمعه اردکان در خطبه اول نماز ضمن توصیه به تقوا و پرهیزگاری با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه سلام الله علیهما که به روز "ازدواج" نامگذاری شده است و بیان روایتی از امام صادق علیه السلام بر سهل گیری در امر ازدواج تاکید کردند.

ایشان در بخشی از این خطبه فرمودند: یکی از موانع بزرگ بر سر ازدواج خرج های اضافی و سخت گیری در مورد اموری است که  به هیچ وجه مورد رضایت خداوند نیست. مساله خلعت و نارضایتی افراد از آن و همچنین زیاد بودن مهریه و ... از مصادیق مورد اشاره ایشان در سخت گیری مساله ازدواج بود.

ایشان با انتقاد از کسانی که در مساله ازدواج بر داشتن شغل و منزل مناسب اصرار دارند، گفتند : گیریم که همه اینها را تضمین کردید و جور شد، از کجا تضمین می کنید که مشکلات دیگری در زندگی که تحمل آن سخت است بوجود نیاید. پس باید در مساله ازدواج کمی خدایی اندیشید و همه اش به فکر مادیات نبود. خطیب جمعه همچنین بر اهیمت دادن خانواده ها به نظر پسر و دختر در مساله ازدواج و تحمیل نکردن نظر خویش بر آنها تاکید کرد و گفت: والدین فقط مشورت بدهند و تصمیم نهایی را بر عهده خود آنها بگذارند.

خطبه دوم:

حجاج از سفر حج کمال استفاده ببرند و هنگام بازگشت از اسراف و ریخت و پاش بپرهیزند.

حجه الاسلام و المسلمین شاکر در خطبه دوم نماز ضمن توصیه به تقوی با اشاره به مناسبت های هفته آینده تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت گفتند.

در ادامه ایشان با توجه به فرا رسیدن ماه ذی الحجه مردم و نماز گزاران را به  بهره برداری از اعمال دهه پر فضیلت اول این ماه توصیه کردند.

ایشان همچنین ضمن دعای خیر و درخواست سلامت و عافیت برای حجاج اردکانی که در هفته آینده به سرزمین وحی مشرف می شوند فرمودند:  ان شاء الله حجاج فرصت سفر معنوی حج را مغتنم می شمارند و وقت خود را صرف کوچه پس کوچه ها و بازار نمی کنند و پس از بازگشت نیز ضمن حفظ و نگهداری از آثار و برکات حج  از اسراف و ریخت و پاش در مهمانی ها و نصب بنر و پارچه و ... پرهیر نموده و هزینه های آن را صرف در راه خیر می نمایند.

مردم بیدارند؛ مسئولان در عمل نشان دهند، تابع مقام معظم رهبری هستند و به اسم بردن و تشکر کردن از ایشان در صحبتهایشان اکتفا نکنند.

خطیب جمعه در ادامه با اشاره به سخنان بسیار مهم هفته گذشته مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از اقشار مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری دام ظله العالی با صراحت تمام بیان کردند که عده ای قصد دارند آمریکایی که امام راحل شیطان بزرگ نامیده، دوست مورد اعتماد ملت معرفی کنند.

ایشان با یاد آوری سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:" دین و انقلابی گری به کنار، وفاداری به مصالح کشور و عقل چه می شود؟ کدام عقل و وجدان اجازه می دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم . عده ای می خواهند روحیه حماسی و انقلابی را در جوانان بکشند و با تعابیر افراطی بکوبند" در همین زمینه اظهار داشت حرف ما این است که اگر ایستادگی در برابر دشمنان افراطی گری  و تندوری است پس امام حسین علیه السلام که تا پای جان خود و جان یارانش و اسارت اهل بیتش ایستادگی کرد افراطی است؟

حضرت ابوالفضل علیه السلام که مظهر ایستادگی ومقاومت در برابر دشمن است افراطی است؟

پس شیخ فضل الله نوری و ستارخان و باقر خان و میرزا کوچک خان را باید تندرو خطاب کرد و امام راحل و شهدا را هم افراطی بنامیم؟

رهبران مذهبی به کنار؛ گاندی آتش پرست تا پای جان در برابر استعمار انگلیس ایستاد و هندوستان را از زیر یوغ دولت مستکبر و مستبد بریتانیا نجات داد و همه از او به احترام یاد می کنند. نمی دانیم برخی سیاستمداران ما که دائم از سازش و ناز و عشوه با دشمن صحبت می کنند، چطور می خواهند در برابر گاندی سر بلند کنند، در برابر امام و شهداء که جای خود دارد.

رهبری معظم درباره انتخابات و مبارزه دائمی با اسرائیل هم سخنان مهمی ایراد کردند و ما ضمن حمایت از این مواضع قاطعانه یک نکته را متوجه می شویم و آن اینکه برخی سیاستمداران و مسئولان ما دم از رهبری می زنند ولی مواضع و عملکردشان با رهبری تفاوت دارد؛ رهبری دم از ایستادگی در مقابل آمریکا و اسرائیل می زند، اما آن عده سرود سازش می خوانند.

رهبری دم از سلامت انتخابات می زند، آنها در شیپور تقلب و ترس از تقلب می دمند، رهبری دم از جایگاه قانونی و حقوقی شورای نگهبان می زند اما آن عده درباره شورای نگهبان اشکال تراشی می کنند بعد هم درود و صلوات بر رهبری؟ این که نمی شود؟

حرف ما این است که مردم بیدارند و مواضع وعملکرد شما را می بینند و نه فقط درود فرستادن بر رهبری و اسم بردن شما از ایشان را .

به این گونه سیاستمداران می گوییم:

"با حسین" از "یا حسین" یک نقطه کم دارد ولی

"با حسین بودن" کجا  و "یا حسین گفتن" کجا؟

می گوییم که اگر امروز با این حرفها چهار تا مرید پیدا کردید اما بدانید که تاریخ قضاوت گری سر سخت است و آیندگان به سادگی در برابر کسی تعظیم نمی کنند و عملکرد شما را می بینند.

در اسلام هر گونه مزاحمت حرام است

ایشان در پایان با اشاره به ناراحتی مردم از مزاحمت هایی که کاروان های عروسی و حتی مراسم تعزیه خوانی برای مردم ایجاد می کنند ضمن تقدیر از تلاش مسئولین انتظامی شهرستان در این زمینه گفت: در اسلام هر گونه مزاحمت حرام است و مسئولین مربوطه باید تا حد امکان جلوی این امور را بگیرند.

ایشان در پایان با اشاره به توسعه غیر متوازن شهر از برخی کمبودها از جمله  کمبود نیروی انتظامی انتقاد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۰
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی