وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان، حجه الاسلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن سفارش خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به اکران فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله در اردکان ضمن تقدیر و تشکر از اداره ارشاد و دعوت از مردم جهت تماشای آن اظهار داشت : از هنر متعهد و مروج اخلاق و معنویت و مدافع حقوق محرومان و مستضعفان و کوبنده استکبار و دشمنان از هر نوعی باشد چه موسیقی و فیلم و چه خوشنویسی و نقاشی و شعر و ... حمایت میکنیم و معتقدیم هیچ زبانی به پای هنر نمی رسد و از آنسوی جلوی هر هنری که ترویج ابتذال و بی بند و باری می کند و اخلاق و معنویت و مسایل شرعی را زیر پا میگذارد می ایستیم و منتقد آن هستیم. ایشان همچنین با اشاره به بررسی مساله برجام در مجلس شورای اسلامی از افراد غیر متخصص خواست در زمینه این موضوع اظهار نظر نکنند تا زمینه اختلاف و دوستکی فراهم نشود.

 بهرمندی از فرصت دعا و نیایش در روز عرفه

حجه الاسلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان در خطبه اول نماز ضمن توصیه به تقوا و پرهیزگاری با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه با بیان روایتی در بر شمردن موار مظان استجابت دعا با تاکید بر اهمیت دعا کردن از مردم خواست، روز عرفه را از دست ندهند و با شرکت در مراسمات دعایی که در سطح شهر برگزار می گردد، از  آنها بهره مند شوند.

از هنر متعهد و مروج اخلاق و معنویت تشکر و قدردانی کرده و جلوی هنری که مروج ابتذال است می ایستیم و منتقد آن هستیم.

ایشان در خطبه دوم نماز ضمن توصیه به تقوی با اشاره به مناسبت های هفته آینده اظهار داشت: اکران فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله هفته آینده در اردکان انجام میشود که از اداره ارشاد و دست اندرکاران این امر جای تقدیر و تشکر دارد و انشالله مردم استقبال خوبی انجام خواهند کرد.
به همین مناسبت یادآوری کنیم که ما از هنر متعهد و مروج اخلاق و معنویت و مدافع حقوق محرومان و مستضعفان و کوبنده استکبار و دشمنان از هر نوعی باشد چه موسیقی و فیلن و چه خوشنویسی و نقاشی و شعر و ... حمایت میکنیم و معتقدیم هیچ زبانی به پای هنر نمی رسد و از آنسوی جلوی هر هنری که ترویج ابتذال و بی بند و باری می کند و اخلاق و معنویت و مسایل شرعی را زیر پا میگذارد می ایستیم و منتقد آن هستیم. باور کنید اگر علما و مراجع ما با کنسرت و مجلس موسیقی مخالفت میکنند از روی هوای نفس نیست بلکه در قران و روایات اهلبیت علیهم السلام دستورش آمده که جای بحثش فعلا نیست.
به هر حال جای تقدیر و تشکر دارد از مسولین هنری اردکان که در یکی دو هفته گذشته تاکنون در موضوع تئاتر و فیلم و شعر جلسات خوبی برگزار کردند.

افراد غیر متخصص هر دو جناح در کشور، از اظهار نظر در مورد مساله برجام پرهیز کنند.

 خطیب جمعه این هفته در ادامه با انتقاد از نظرات غیر متخصصین در مورد مساله برجام گفتند: درباره برجام به یک حدیث از حضرت علی علیه السلام اشاره میکنم که فرمودند : "لو سکت الجاهل ما اختلف الناس. " اگر غیر متخصصان سکوت کنند مردم دچار اختلاف نمیشوند. کارگروهی 15 نفره با رای نمایندگان تشکیل شده که در میانشان هم وزیر و نماینده اصلاح طلب هست و هم وزیر و نماینده اصولگرا و برجام را بررسی میکنند که از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی به صلاح کشور و ملت هست یا نه؟ عده ای که مجلس را در راس امور می دانند چرا اینجا به بررسی آن تن نمیدهند و بدون تخصص با مطرح کردن مسایل سیاسی گذشته می خواهند ایجاد دو دستگی و اختلاف کنند؟ متاسفانه عده ای از هر دو جناح با بحث های غیر کارشناسی و مطرح کردن دعواهای سیاسی می خواهند در برنامه برجام مردم را دو دسته کنند و اختلاف بیندازند.

مبارزه با اسراییل از اصول اجتناب نا پذیر انقلاب و حتی اسلام است
در پایان خطبه دوم ، امام جمعه محترم ضمن دعوت مردم به راهپیمایی کوتاه بعد از نماز عصر در محکومیت اشغال مسجد الاقصی گفتند: از قداست این مکان همین بس که در قران مسجد الاقصی در کنار مسجد الحرام مطرح شده و در نزد همه ادیان آسمانی حرمت دارد.  نظامیان اسراییلی این مکان مقدس را با راندن و زخمی نمودن نمازگزاران، به پادگان نظامی تبدیل کرده  که ما به آن معترضیم و اعلام میکنیم که مبارزه با اسراییل از اصول اجتناب ناپذیر انقلاب و حتی اسلام است و در قالب جناح و گروه سیاسی نمی گنجد و میدانیم که وحدت و همدلی و هم زبانی ما در مبارزه با اسراییل باعث می شود نابودی قطعی اسراییل انشالله زودتر اتفاق بیفتد.

تبریک آعاز سال تحصیلی و دهه ولایت و عید قربان و سفارش به استفاده از فرصت عرفه و سفارش به شرکت در جشن عاطفه ها از دیگر موضوعات مورد بحث خطیب این هفته جمعه بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۷
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی