وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در خطبه های نماز پر شکوه جمعه این هفته ، با اشاره به حادثه تلخ  منا در روز عید قربان امسال، اظهار داشت: اداره حرمین شریفین باید با همکاری دیگر کشورها و بصورت شورایی انجام شود. آل سعود خائن لیاقت و شایستگی مدیریت حج را ندارند و باید دست از استبداد و خودرأیی و خودکامگی خود بردارد که به نظر می رسد مهمترین عامل این حوادث روحیه استبداد و نقد ناپذیری حکومت پادشاهی عربستان باشد.

وی در ادامه به موضوع آلودگی صوتی و نیز زیست محیطی و گلایه شدید مردم از این دو مطلب پرداخت و توضیحات بسیار مهمی در زمینه این دو موضوع به مردم ارائه داد.

آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

خطیب جمعه اردکان در خطبه دوم نماز، ضمن توصیه به تقوا  در مورد حادثه تلح کشتار حجاج خانه خدا در عید قربان امسال در منی گفت: دلهای مسلمانان و مومنان داغدار است از مصیبت جانکاه و فاجعه دردآور حاجیان در منا. ما این مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس امام زمان ع و مقام معظم رهبری و خانواده های داغدار و همه مومنان تسلیت عرض می کنیم.
این عزیزان در لباس احرام و در حال انجام واجب الهی و در لباس مهمانی خدا به ملاقات پروردگار رفتند که خود توفیقی است. آنها از وقوف در عرفات خارج شده بودند که از پیامبر ص نقل است که :
هر کس در عرفات وقوف کند و شک کند که خدا او را آمرزیده مرتکب گناه شده است.
ما به جد خواستار محاکمه علنی و بررسی قضایی موضوع به صورت عادلانه هستیم و اینکه بخاطر فشار افکار عمومی ملتها و کشورها و برای آرام کردن جو حاکم، گردن چند نفر را بزنند مشکلی را حل نمی کند.
اداره حرمین شریفین باید با همکاری دیگر کشورها و بصورت شورایی انجام شود. آل سعود خائن لیاقت و شایستگی مدیریت حج را ندارند و باید دست از استبداد و خودرأیی و خودکامگی خود بردارد که به نظر می رسد مهمترین عامل این حوادث روحیه استبداد و نقد ناپذیری حکومت پادشاهی عربستان باشد.
آل سعود اگر حادثه منا را توجیه کند نمی تواند کشتار بیش از سیصد حاجی ما را در سال شصت و شش توجیه کند!
نمیتواند حمله به مظلومان یمن و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان شیعه را پاسخگو باشد که حتی بعد از حادثه منا هم حملات جنگنده هایشان به یمن ادامه داشته است.
ما عید غدیر در پیش داریم و یک نکته مهم این است که فرق ما آل سعود و وهابیون فقط ولایت و غدیر است والا آنها هم نماز و روزه و حج و عید فطر و قربان دارند. از اینرو ما باید هر چه بیشتر به ولایت و غدیر اهمیت بدهیم.

مردم اردکان از آلودگی صوتی و زیست محیطی رنج می برند


رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان در خطبه نماز جمعه به موضوع جشن دیشب در ورزشگاه آزادی اردکان پرداخت و بیان کرد:

در باره جشن دیشب ورزشگاه آزادی، مردم زیاد تماس گرفتند و از سرو صدا گلایه کردند که از آنان به خاطر داشتن دغدغه تشکر می کنم
و از آنسوی از مسولین اجرایی جشن نیز تشکر می کنیم که به خاطر حادثه تلخ منا و فضای حاکم با وجود دعوت مهمانان و استقبال خوب، حدود بیست دقیقه به یازده جشن را تعطیل کردند. البته قاطعیت مسولان هم نقش داشت که اعلام کردند در صورتی که سرو صدا تا قبل از یازده قطع نشود، سیم بلندگو قطع می شود.
البته مردم ما بصورت کلی از سروصدای مراسم ها و جشنهای مذهبی و غیر مذهبی و عدم مراعات موازین شرعی در برخی از مراسم ها گله مندند که بحق است و باید با همکاری مسولان کاری اساسی انجام شود.
مردم ما حق دارند که بگویند ما چه گناهی کردیم که ساعت دوازده باید صدای ترقه و جشن و شیپور بشنویم؟ خوب است اجرای مراسم تعزیه محدود به محرم و صفر شود و سر و صدا به ساعت مشخصی محدود گردد. به هر حال جشن دیشب خوب مدیریت شد و برخی توقع تعطیلی داشتند که با وجود جمع شدن جمعیت چند هزار نفری ممکن نبود.

مردم هم از آلودگی صوتی، گله دارند و هم  از آلودگی زیست محیطی

وی در ادامه به پلمپ یکی از کارخانه های آلوده کننده محیط زیست اشاره کرد و افزود:
از مسولان بابت پلمپ فولاد هلال هم تشکر می شود که دست هندی هاست و اشتغالی برای مردم ما ندارد و معلوم نیست سودش در کیسه چه کسی میرود. و انتظار میرود که مهلتی به آنها داده شود و کلا برچیده شود این چه منطقی است که باید از هندوستان بیایند اردکان و آهن قراضه ذوب کنند و این همه آلودگی ایجاد کنند.

تبریک هفته دفاع مقدس و ولادت امام هادی علیه السلام از مطالبی دیگری بود که خطیب جمعه بدان اشاره نمود.

قدردانی از ایستادگی مردم در مقابل دشمان و تجلیل از صبر خانواده های شهدا

امام جمعه اردکان در خطبه اول نماز نیز ضمن توصیه به تقوا با بیان روایت اخلاقی بر اهمیت تلاوت قر آن در دل شب و ثمرات  و فواید صدقه مخفیانه و فرار نکردن در میدان جنگ و ایستادگی در مقابل دشمنان اشاره کرد و ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هنوز نیز جهاد در مقابل دشمنان ادامه دارد، از ایستادگی و استکبار ستیزی ملت ایران در مقابل دشمنان تاکنون  تشکر و از صبر و استقامت خانواده های شهدا، تجلیل و قدردانی نمود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی