وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ نماز جمعه با شکوه این هفته اردکان همزمان با عید سعید غدیر خم و با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهر به امامت امام جمعه اردکان حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر اقامه گردید .
خطیب جمعه اردکان، با اشاره به عید سعید غدیر بر پاسداشت و پر رنگ نمودن آن و بر اهمیت پذیرش ولایت در روایات تاکید کرد و اظهار داشت: اسلام بی غدیر انسان تربیت نمی کند. ایشان همچنین با اظهار تاسف از حادثه منا و تسلیت این فاجعه، ضمن توصیه به مردم جهت سیاسی نکردن آن با اشاره به تلاش مسئولین کشور در باره این حادثه تلخ از آنها خواست همچون رهبر معظم انقلاب نسبت به این فاجعه بزرگ مواضع محکمتری داشته باشند و از حکام آل سعود خواست تا ضمن عذر خواهی از مسلمانان و بویژه ایرانیان از هر گونه بی احترامی به ابدان مطهر شهدای منا و زائرین عزیز بپرهیزند و اگر خلاف این عمل شود همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: با عکس العمل خشن مواجه خواهند شد.

اسلام بی غدیر خطرناک است
حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه اول با توصیه به تقوا و تبریک عید بزرگ غدیر خم با بیان روایتی در مورد اهمیت ولایت اظهار داشت: اسلام بی غدیر انسان تربیت نمی کند بلکه انسانی می سازد که دست به قتل امام معصوم علیه السلام می زند. وی در همین زمینه تفاوت یاران ابا عبد الله الحسین علیه السلام و عمر سعد و لشکریان او را در نداشتن عید غدیر دانست و گفت: اگر کسی واقعا اسلام با ولایت را قبول داشته باشد دست به چنین جنایاتی نمی زند. خطیب جمعه در ادامه به اهمیت این روز بزرگ پرداخت و گفت: لازم است عید غدیر را با انجام اعمال خوبی که در این روز بر انجام آنها  سفارش بسیار شده مانند صله رحم و اطعام مومنین و لباس نو پوشیدن و هدیه دادن پاس بداریم. و و همان طور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در خطبه غدیریه فرمودند: نسل به نسل آن را منتقل کنیم.


خطبه دوم

امام جمعه اردکان در خطبه دوم نماز پس از توصیه به تقوا به حادثه تلخ منا  اشاره کرد و ضمن تسلیت این مصیبت به امام زمان علیه السلام و مراجع تقلید و مقام عظمای ولایت و خانواده های داغدار آنها به بیان چند نکته مهم درباره این موضوع پرداخت.

مردم داغدارند؛ حادثه منا سیاسی نشود
1- فاجعه منا نباید ابزاری برای تصفیه حساب های سیاسی قرار گیرد. مردم داغدارند؛ و مسولان همه تلاش کرده و می کنند البته  ما از مسئولات و دولتمردان می خواهیم که با اقتدا به رهبر عزیزمان در موضع گیری های خود اقتدار بیشتری بخرج دهند و محکم تر حرف بزنند. ولی راضی نیستیم که عده ای بر سر این مصیبت بزرگ معامله سیاسی کنند و عقده های حزبی و جناحی خود را خالی سازند.

حکام آل سعود باید مسئولیت حادثه منا را بپذیرند و تبعات آن را جبران نمایند.

2-  مطلب بعد خطاب ما به حکام خودکامه آل سعود است که شما باید مسئولیت این فاجعه مصیبت بار را بپذیرید و رسما از همه مسلمانان بویژه ایرانیان  که در این فاجعه خسارت بیشتری دیده اند عذرخواهی کرده و تبعات آن را جبران نمایید. شما از کشته، پشته ساختید و خروار خروار و تریلی تریلی، اجساد مطهر زائران مظلوم و حاجیان خانه خدا  را در لباس احرام از سرزمین منا جمع نمودید؛  اینها شوخی نیست و براحتی نمی شود از کنار این فاجعه دردناک گذشت که چند هزار مسلمان در عرض چند ساعت جان خود را از دست  بدهند و بدانید که این فاجعه فراموش شدنی نیست.

شما باید به پیشنهاد امام و ولی  امر ما تن بدهید و با کمیته حقیقت یاب همکاری کنید و به اداره شورایی حج توسط مسلمانان رضایت دهید. امام راحلمان سال ها پیش فرمودند: آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد و نه خادم الحرمین بلکه خائن الحرمین است.ما اعلام می کنیم اگر به اجساد مطهر و زائران حرم امن الهی کمترین بی احترامی بکنید، زیر علم علمدار انقلاب جمع می شویم و با گرز گران و اسلحه ایمان عکس العمل سخت و خشن خود را که رهبر عزیزمان وعده دادند به شما حاکمان جور نشان خواهیم داد.

حادثه منا باعث تفرقه نشود

3- مطلب سوم این است اتحاد شیعه و اهل تسنن مهم است نباید این فاجعه عامل بر هم زدن این اتحاد و باعث عرب  ستیزی و درگیری قومی و مذهبی شود که این خواست دشمن است؛ باید به این مطلب توجه داشته باشیم که علاوه بر کشورهای دیگر، برخی زائران جان باخته ایران هم از اهل تسنن بوده اند و آنها هم داغدار این حادثه اند. حساب آل سعود خائن و بی مروت و وهابیون  خبیث و پست از اهل تسنن جداست. وهابیون نه خیرخواه شیعه اند و نه اهل تسنن، نه عرب می شناسند و نه عجم. دلیل این مدعا حمله ناجوانمردانه و کشتار بی رحمانه آنها در سوریه و عراق و یمن است که همه عرب اند. مردان مسلمان و شیعه و سنی و حتی مسیحی را سر می برند و زنان و کودکانشان را یا زیر آوار خفه می کنند و یا به اسارت و بردگی می برند.

در اخبار آمده است همین امسال به جای 60000 نیروی نظامی و امنیتی که در مراسمات قبلی حج از آنها استفاده می شده به خاطر  جنگ یمن در مرزهای عربستان مستقر شد اند و تنها 20000 از آنها در مراسم حج حضور داشته اند که شاید یکی از عوامل حادثه منا همین مطلب باشد.

موضوع تعطیلی حج ساده نیست؛ احکام دین را باید ا ز کارشناسان دین گرفت نه از روشنفکران

4- مطلب مهم دیگر این است حج از شعائر الهی است و از فروع دین و مطابق نص صریح قرآن جزء واجبات دین است . سخن این است که با این فاجعه دردناک عده ای که اهلیت فتوا و اجتهاد ندارند، نمی توانند صحبت از تحریم حج و ممنوعیت آن بکنند حکم این موضوع با مراجع عظام و ولی امر مسلمین است. به همه بویژه جوانان تاکید می کنم شما دینتان را از کسانی که متخصص در دین هستند بگیرید نه از روشنفکران؛ هر چند برخی از نظرات و حرفهای آنها نیز محترم است؛ اما احکام دین را باید از کارشناسان دین که از قرآن و کلمات اهل بیت علیهم السلم استنباط می کنند  یاد بگیرید تا به استناد حدیث ثقلین هرگز دچارگمراهی نشوید.

تعطیلی حج موضوع ساده ای نیست تا هر که خواست درباره آن نظر بدهد؛ ما می دانیم که یکی از آرزوهای وهابیون خبیث و آل سعود بی شرف ، ممنوع  شدن ورود شیعیان به دو شهر مکه و مدینه است و خوشحال می شوند که شیعه پایش از حج بریده شود. وی در تشریح عدم سادگی موضوع تعطیلی حج  با اشاره به روایاتی بیان داشت :

در روایت ما در کتاب اصول کافی باب الاجبار علی الحج امده است که اگر حج خانه خدا تعطیل شود، حاکم می تواند از پول بیت المال مسلمین بردارد و آنها را مجبور به رفتن به حج نماید.

همه آماده و گوش به فرمان رهبرمان هستیم

5- و مطلب آخر این است از اینکه رهبری مقتدر و عزیز و حکیم و مایه افتخار عالم داریم خدا را شکر می کنیم که تنها ساعتی بعد از غرش توفنده این فرزند زهرا و حسین علیهما السلام بود که این حکام عربستان مانند روباه ترسو خودشان را خیس کردند و علاوه بر عذر خواهی قریب به پنج ساعت با وزیر بهداشت ما دیدار کردند. خداوند ان شاء الله سایه رهبر عزیزمان را بر سر جهان اسلام مستدام بدارد و ما را قدردان این نعمت عظمی قرار دهد  ما گاهی نمی خواهیم زبانی تبلیغ کنیم و مهم عمل است ولی خداوند متعال از دلهای ما خبر دارد که اگر روزی باید جان خود را در راه امری که ایشان می فرمایند فدا کنیم همه ما آماده هستیم.(تکبیر پر شور مردم)

دعا برای نابودی آل سعود

در پایان عاجزانه دعا می کنیم که آثار این جنایت عظیم و ظلم بزرگ دامن آل سعود را بگیرد و آه و داغ سخت و جانگداز این عزیزان خیمه حاکمیت وهابیون خبیث را از زمین بکند و حرمین شریفین و اجرای مراسم حج مانند نجف و کربلا به دست مومنان و شیعیان بیفتد ان شاء الله

ناhمنی اخلاقی و روحی و معنوی نیز مانند ناامنی جسمی مهم است

خطیب جمعه اردکان در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی و تجلیل از خدمات گرانقدر این نیرو ضمن آروزی موفقیت بیشتر برای این سربازان فداکار به اهمیت نعمت امنیت در جامعه پرداخت و گفت:

مامویت نیروی انتظامی استقرار امنیت در کشور است. وی گفت بدون امنیت نه کشور پیشرفت می کند و نه مردم می توانند روی آرامش ببینند هر چند غرق در ثروت و آسایش باشند.

امام جمعه اردکان با اشاره به انواع ناامنی اظهار داشت:

ناامنی فقط ناامنی جسمی نیست که کسی توی گوش ما بزند و یا چاقو بخورد و امثال آن بلکه ناامنی اخلاقی و روحی و معنوی نیز مهم است؛ امنیت جوانان ما از کشیده شدن به سمت اعتیاد و فساد و فحشاء و منکرات،  یک مرحله از آن نیاز به کار فرهنگی دارد ولی اگر به مرحله ای رسید که مردم ضرر و زیان می بینند دیگر نمی توان به بهانه کار فرهنگی هیچ اقدام قهریه ای انجام نداد.

روز آتش نشانی و تجلیل از کارکنان پرتلاش این سازمان و تبریک روز عصای سفید به روشندلان از مطالبی بود که ایشان در پایان این خطبه به آنها اشاره نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۰
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی