وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر  در خطبه های نماز پر شکوه جمعه این هفته با اشاره به تصریح سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ و مذاکره با آمریکا به خاطر مضرات فراوانی که دارد ممنوع است و همچنین با اشاره به کلام امام راحل رحمه الله علیه که فرمودند : رابطه آمریکا و ایران رابطه گرگ و میش است خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت:

ما از همه مسئولان و دولتمردان می خواهیم به ندای دلسوزانه رهبری معظم گوش فرا بدهند و درعمل ولایت پذیری خود را نشان دهند نه فقط در حرف و نام بردن از امام و رهبری.

مسئولان بدانند مردم و جوانان انقلابی بیدارند و مواضع آنها را با دقت رصد می کنند و خوب متوجه می شوند که مواضع برخی از آنها با مواضع امام و رهبری همخوانی ندارد . به آنها هشدار می دهیم اگر بخواهند این رویه را ادامه دهند از ملت و جوانان انقلابی سیلی خواهندخورد. ( تکبیر نماز گزاران)

 

خانواده در اسلام جایگاه والایی دارد

حجه السلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان درخطبه دوم نماز جمعه این هفته پس از توصیه به تقوا و پرهیزکاری با اشاره به نامگذاری روز 25 ذی الحجه به نام روز خانواده اظهار داشت: خانواده در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد و کانون آرامش و محبت و مودت است و اگر خانواده سست شود بسیاری از فضایل انسانی از بین می رود.

وی با ابراز تأسف از آمار بالای جوانان مجردی که سنشان هم بالاست افزود: از بهترین پادر میانی ها ، پادر میانی در امر ازدواج است و مردم عزیز سعی کنند در معرفی همسر مناسب به جوانان عزیز تلاش کرده و در وصلت کار خیر سهیم باشند.

امام جمعه اردکان در ادامه به علل تجرد جوانان پرداخت و مواردی از قبیل بیکاری و روابط آزاد قبل از ازدواج و بی اعتمادی به شریک زندگی آینده و آداب و رسوم  نادرست را ازعلتهای تجرد و تاخیر انداختن ازدواج توسط جوانان مطرح نمود و گفت: برخی از والدین با خود خواهی و سر سختی می خواهند در امر ازدواج به جای جوان هایشان تصمیم بگیرند که این کار بسیار اشتباه است.

وی افزود: البته جوانان نیز باید بدانند والدین دلسوز آنها هستندو حق ندارند در قبال رفتار و گفتار آنها بی احترامی کنند.

مسئولان بدانند مردم و جوانان انقلابی بیدارند و مواضع آنها را با دقت رصد می کنند

خطیب جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات هسته ای و رفت و آمد برخی مسئولان ایرانی با مسئولان آمریکایی گفت:

برخی، روایاتی که دال بر مدارا کردن با دشمن است را دستمایه خود قرار داده اند تا بر دشمنی با دشمنان دین و آیین و کشور و مملکت خرده گیرند که باید در پاسخ به این شبهه بگوییم همه این روایات مربوط به دشمنی شخصی است نه دشمنی با آیین و مذهب و کشور و مملکت.

وی در تشریح پاسخ این شبهه افزود: حضرت علی علیه السلام در مقابل دشمن شخصی خود یعنی ابن ملجم کوتاه آمد و به فرزندانش سفارش کرد با او مدارا کنند ولی در مقابل معاویه محکم ایستاد و  فرمود: وَ لَوْ أَمْکَنَتِ الْفُرَصُ مِنْ رِقَابِهَا لَسَارَعْتُ‏ إِلَیْهَا : اگر بتوانم و اگر فرصت‏ها دست دهد شتابان بدان سو (شام) مى‏روم،  تا او را (معاویه) را گردن بزنم.

یا در نمونه دیگر پیامبر صلی الله علیه و آله عذر خواهی قاتل حمزه سید الشهدا را پذیرفت و فقط به او گفت از چشمان من دور باش تا من به یاد جنایتی که به عمویم وارد کرده ای نیفتم  ولی از سوی دیگر  حکم بن العاص که وحی و دین خدا را مورد تمسخر قرار می داد و ایمان مردم را تضعیف می کرد به شدت با او برخورد کرد و او را تبعید کرد و تا زنده بود او را به مدینه راه نداد.

 وی خطاب به این شبهه افکنان تصریح کرد : ما محکمات قرآن از جمله آیه 144 سوره نساء که فرمود: " 144

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَ تُرِیدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَیْکُمْ سُلْطَاناً مُبِیناً

" جلوی چشمان خود داریم و لذا افرادی نخواهند با یک آیه و یا حدیث و یا تکه تاریخی برداشت شخصی خود را به مردم تحمیل کنند و دشمنی با دشمنان را تضعیف نمایند.

وی با اشاره به تصریح سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ و مذاکره با آمریکا به خاطر مضرات فراوانی که دارد ممنوع است و همچنین با اشاره به کلام امام راحل رحمه الله علیه که فرمودند : رابطه آمریکا و ایران رابطه گرگ و میش است خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت:

ما از همه مسئولان و دولتمردان می خواهیم به ندای دلسوزانه رهبری معظم گوش فرا بدهند و درعمل ولایت پذیری خود را نشان دهند نه فقط در حرف و نام بردن از امام و رهبری.

مسئولان بدانند مردم و جوانان انقلابی بیدارند و مواضع آنها را با دقت رصد می کنند و خوب متوجه می شوند که مواضع برخی از آنها با مواضع امام و رهبری همخوانی ندارد . به آنها هشدار می دهیم اگر بخواهند این رویه را ادامه دهند از ملت و جوانان انقلابی سیلی خواهند خورد. ( تکبیر نماز گزاران)

مسئولان با جدیت پی گیر مساله حقوقی فاجعه منا باشند

وی در ادامه با یاد آوری عمق فاجعه منا و توجه به این نکته که این حادثه فراموش شدنی نیست از مسئولین خواست با جدیت پی گیر مسائل حقوقی و سیاسی این مساله باشند و نگذارند این مساله به دست آل سعود و همدستانش به فراموشی سپرده شود.

خطیب جمعه اردکان در خطبه اول نماز پس از توصیه به تقوا با ذکر روایتی بر اهمیت نماز اول وقت با اشاره به شروع ما ه محرم در هفته آینده از عزاداران خواست برنامه های عزاداری را طوری تنظیم نمایند که نمازشان ضایع نگردد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۷
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی