وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ خحه الاسلام سید اسماعیل شاکر ، امام جمعه اردکان با حضور در گردهمائی هیئات مذهبی که در سالن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد، ضمن بیان روایتی در مورد اهمیت ماه محرم وفضیلت بسیار زیاد عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام به مسئولین و مادحین هیئات توصیه کرد : یکی از مسائلی که در هیئات عزاداری باید مورد توجه بسیار قرار گیرد، موضوع معنویت افزایی است و هر عزاداری و هر حسینیه ای که باعث شود معرفت مردم به دین افزایش یابد و ارتباط ایمانی و قلبی آنها نسبت به اهل بیت علیه السلام افزون شود، این عزاداری و حسینیه از امتیاز بالائی بر خوردار است وتوجه امام حسین علیه السلام به آن عزاداری و حسینیه نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش آدینه اردکان؛ امام جمعه اردکان با حضور در گردهمائی هیئات مذهبی که در سالن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد، ضمن بیان روایتی در مورد اهمیت ماه محرم وفضیلت بسیار زیاد عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام به مسئولین ومادحین هیئات توصیه کرد : قدر این نعمت بزرگ را بدانند .

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اهمیت دادن به مراعات مسائل شرعی درهیئت ها و مقدم کردن نماز اول وقت بر عزاداری افزود: همه مسئولین هیئات باید مروج این نوع تفکرات باشند چرا که یقین داریم اگر امام حسین علیه السلام هم همین الان در جمع ما حضور داشت ،این گونه امور را می پسندید وما را به آنها توصیه می کرد .

امام جمعه اردکان در توصیه های خود  تصریح کرد:یکی دیگر از مسائلی که در هیئات عزاداری باید مورد توجه بسیار قرار گیرد، موضوع معنویت افزایی است .

امام جمعه اردکان در تشریح این مطلب افزود"روضه ها وعزاداریها باید به نحوی برگزارگردد که معنویت عزادارن را افزایش دهد وهر عزاداری وهر حسینیه ای که باعث شود معرفت مردم به دین افزایش یابد وارتباط ایمانی وقلبی آنها نسبت به اهل بیت علیه السلام افزون شود ،این عزاداری وحسینیه از امتیاز بالائی بر خوردار است وتوجه امام حسین علیه السلام به آن عزاداری و حسینیه نیز بیشتر است.

امام جمعه اردکان در بخشی دیگر از سخنان خویش با توجه به اینکه ذبح دام در خیابان از نظر قانونی جرم تلقی می شود از همکاری خوب هیئتهای عزاداری در این زمینه با مسئولین مر بوطه قدر دانی کرد وگفت امید وارم تعداد بسیار کمی از هیئات هم که تا به حال موفق به رعایت این مساله نشده اند امسال این امر را رعایت کنند .

وی در همین زمینه افزود اگر کسی نذر هم کرده باشد که دامی را جلوی هیئت بکشد فقط عمل به اصل نذر واجب است واز نظر شرعی نسبت به کشتن ان در مقابل هیئت شرعا هیچ تکلیفی ندارد چون کشتن حیوانات جلوی هیئت در دین اسلام رجحانی ندارد ضمن اینکه از نظر قانونی جرم تلقی می شود واثار روانی نگران کننده ای نیز بر تماشا کنندگان این صحنه ها بجای خواهد گذاشت که به هیچ وجه مصلحت نمی باشد .

پایان بخش صحبتهای امام جمعه اردکان موضوع مزاحمتهای صوتی بود که در این زمینه گفت" از دوران کودکی با هیئت بوده ام وبه تمام عزاداران ارادت دارم ،دست همه انها را می بوسم اما توقع دارم همگی تا حد توان بر نامه ریزی نمائید تا قانونی که در مورد ساعات مصوبه برای عزاداری وجود دارد مراعات شود تا خدا واهل بیت علیهم السلام نیز به تبع مردم از ما راضی باشند . 

این جلسه صمیمی  با درخواست امام جمعه به صورت پرسش و پاسخ چند نفر از مسئولین هیئت ها ادامه یافت و مطالب و پیشنهادهای آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۹
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی