وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در خطبه های نماز پر شکوه جمعه این هفته با تسلیت ایام سوگواری اباعبد الله علیه السلام و یاران با وفایش اظهار داشت: ما از محرم و مجلس عزای حسینی، درس ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان یاد گرفته ایم. درس عزت و ایثار، و برتری مرگ با عزت بر زندگی با ذلت. وی همچنین در بیان اهمیت دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: همانطور که امام حسین علیه السلام خودشان فرموده اند: هدف از قیامشان امر به معروف و نهی از منکر بوده است و لذا عزادار امام حسین علیه السلام که به ایشان ابراز ارادت می کند، نمی تواند در برابر این دو فریضه بی تفاوت باشد.

درس مجلس عزای حسینی، درس عزت و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران است.

 امام جمعه اردکان در خطبه دوم نماز پس از توصیه به تقوا و پرهیزگاری  فرارسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام و عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران و باوفایش تسلیت گفت و در بیان برخی از درسهای عاشورا اظهار داشت:

ما از محرم و مجلس عزای حسینی، درس ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان یاد گرفته ایم. درس عزت و ایثار، و برتری مرگ با عزت بر زندگی با ذلت که خود آن حضرت فرمودند:

"موت فی عزّ خیر من حیاة من ذلّ "مرگ با عزت بهتر، از زندگی با ذلت است.

وی در تشریح این مطلب افزود: شیر در بیشه، شاید که برخی شب ها گرسنه بخوابد، اما هیچگاه آزادی خود را به قطعه های گوشت گوساله که در قفس باغ وحش به او می دهند، نمی فروشد و معاوضه نمی کند.

 ما از امام حسین علیه السلام آموخته ایم که عزیز زیستن و عزت داشتن عوارض دارد، حصر اقتصادی و تورم و خون دادن دارد ، اما همه این سختی ها بر زندگی با ذلت می ارزد.

ما آموخته ایم آن امتی که با عزت خون ندهد و ایستادگی نکند، با ذلت از او خون می گیرند.

امام جمعه اردکان در ادامه با اشاره به صحبت های اخیر رهبری معظم در دیدار اخیر خود با مدیران صدا و سیما بیان داشت: رهبر معظم انقلاب ، این سید حسینی و فرزند شجاع امام حسین علیه السلام که در باره مبارزه با جنگ نرم دشمن و  قصد او بر استحاله جمهوری اسلامی و تغییر باورهای مردم، سخن می گفتند، پیشنهاد دادند که برای نگاه واقع بینانه و رو کردن دست تبلیغات دروغین دشمنان، بین کشور ایران که حدود چهل سال است ایستادگی می کند و در برابر مستکبران تسلیم نمی شود با کشورهای دیگر منطقه که تسلیم استکبار شدند و سر در آخور غرب و آمریکا کردند مقایسه ای شود و ببینید کدام عزت دارند؟ ؟ آنها یا ما؟ حرف کدام کشور بیشتر نفوذ دارد و روی حرف کدام کشور بیشتر حساب باز می کنند؟ آنها یاما؟

وی در ادامه خطاب به برخی از مسئولان اظهار داشت:به برخی از مسئولین هم که می گویند از جیب ملت شعار ندهید، می گوییم ما از جیب عزاداران و سیه پوشان محرم شعار می دهیم و اعلام می کنیم که ما در عمل پیرو حسینیم و درهیچ شرایطی- چه پیش از برجام و چه پس از برجام - حتی اگر جانمان گرفته شود و سرهایمان به نیزه رود، در برابر ظالمان و مستکبران و بویژه مستکبر بزرگ زمان خودمان آمریکای جنایتکار تسلیم نمی شویم و سرتعظیم فرود نمی آوریم.(تکبیر نمازگزاران)

خطیب جمعه در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن دعوت از مردم برای شرکت با شکوه در مراسمات عزاداری توصیه کرد: مردم  تحقیق کنند و به مجلس عزایی  که بیشتر به آنها معرفت و معنویت می دهد، اهمیت دهند و و در آن شرکت کنند و تبلیغ هم بنمایند و هر مقدار توانایی دارند در این راه هزینه نمایند.

عزادار امام حسین علیه السلام در برابر انجام دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت نیست

امام جمعه اردکان در خطبه اول نماز پس از توصیه به تقوا و پرهیزگاری با اشاره به نامگذاری هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر در اهمیت  این دو فریضه و آثار و برکات آن صحبت نمود و از همگان خواست برای ایجاد و حفظ فضای معنوی جامعه در ترویج و عمل به این دو فریضه همت گمارند؛ وی همچنین خطاب به عزاداران حسینی و مسئولین هیئت ها گفت: به استناد فرمایش خود امام حسین علیه السلام یکی از اهداف قیامشان امر به معروف و نهی از منکر بوده است؛ بنابراین کسی که به امام حسین علیه السلام ابراز ارادت می کند، نمی تواند در قبال این دو فریضه بی تفاوت باشد. همچنین وی با بیان احادیث و روایات، یکی از عوامل سستی دین در جامعه را ترک امر به معروف و نهی از منکر معرفی نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۴
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی