وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در خطبه های نماز پر شکوه جمعه این هفته با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب در مورد برجام اظهار داشت: روح نامه، دعوت همگان به اتحاد و همبستگی و جلوگیری از دو دستگی و دو قطبی شدن مردم در موضوع برجام است. وی همچنین در مورد مراسم 13 آبان امسال افزود: آنچه عامل فشار و تحریم های آمریکا بر ضد ملت ایران شده است، ایستادگی ملت ایران در راه اسلام  و قرآن و ادامه دادن راه امام و شهداست نه سر دادن "شعار مرگ بر آمریکا" و مراسم 13 آبان امسال باید پر شورتر برگزار گردد تا دشمنان فکر نکنند ملت ما به بهانه برجام دست از استکبار ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا برداشته اند.


امام جمعه اردکان در خطبه دوم نماز با توصیه به تقوا و پرهیز گاری ضمن تشکر از عزاداریهای پرشور مردم،  از مراسمات پر محتوا و هیئاتی که مسائل شرعی را مراعات کردند به طور ویژه قدردانی کرد.
وی در ادامه صحبت های خود به نامه بسیار مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب به ریاست محترم جمهور درباره مساله برجام اشاره کرد و گفت: عبارت های نامه بسیار دقیق بود که به چند نکته در مورد این نامه اشاره می کنم:
1-  آنچه از این نامه می بارد، دعوت همگان به اتحاد و همبستگی و جلوگیری از دو دستگی و دو قطبی شدن مردم در موضوع هسته ای است. وی در همین زمینه افزود: امام و رهبر بزرگوار ما موضوع برجام را به دور از افراط و تفریط ، نه مانند برخی فاجعه و پایان انقلاب اسلامی خوانده و نه به زعم برخی فتح الفتوح و پیروزی بر دشمن نامیدند!


2- روح حاکم بر نامه ایشان وحدت آفرینی و جلوگیری از دو دستگی در داخل، و حفظ بدبینی به دشمن و روحیه استکبار ستیزی و همچنین بستن راه های نفوذ دشمن از طریق برجام است.


3- یکی از اهداف اصلی از مذاکرات رفع کامل تحریم ها بوده و تا کتبا و عملا این کار انجام نشود، کشور ما هم پایبند به تعهداتش نخواهد بود.
خطیب جمعه اردکان با یادآوری روز سیزدهم آبان اظهار داشت: امسال باید مراسم 13 آبان پرشورتر برگزار شود تا دشمنان فکر نکنند ملت ما به بهانه برجام دست از استکبار ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا برداشته اند.دشمنان باید بدانند ملت بزرگ ایران هیچگاه و در هیچ شرایطی دست از یاری مظلومان مانند مردم بی پناه یمن و سوریه و عراق و فلسطین و دشمنی با ظالمان و مستکبران که امروز در رأس آنها آمریکا و اسرائیل قرار دارند، بر نمی دارد.


وی در ادامه با اشاره به تبلیغات منفی برخی مبنی بر حذف شعار" مرگ بر  آمریکا" تصریح کرد:


برخی می خواهند القا کنند و حتی بر زبان می آورند که علت تحریم ها و مشکلات و فشارهای اقتصادی بر ملت ایران، شعار مرگ بر آمریکاست و با این تبلیغات می خواهند مردم را از این شعار پر افتخار که عمل به دستور قرآن است بازدارند. اما همه ما می دانیم که علت چیز دیگری است؛ اگر شعار مرگ بر آمریکا علت تحریمهاست، چرا سوریه وروسیه و چین و کوبا هم که مرگ بر آمریکا نگفتند این گونه تحریم شدند و می شوند؟
پس روشن است آنچه باعث این فشارهاست ، ایستادگی ملت ما بر آرمان های اسلام و قرآن و ادامه دادن راه شهدا و امام است که اعلام می کنیم تا پای جان در این راه می ایستیم.(تکبیر حضار)


امام جمعه اردکان در بخش پایانی صحبت های خود در خطبه دوم با استناد به قرآن بر لزوم آمادگی کامل دفاعی در برابر دشمن تاکید کرد و از عزیزانی که در اجرای رزمایش سپاه و بسیج زحمت کشیدند تقدیر و تشکر نمود.
وی در خطبه اول نیز ضمن توصیه به تقوا با بیان آیات و روایاتی در مذمت غیبت کردن سخن گفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۸
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی