وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در خطبه های نماز پر شکوه جمعه این هفته با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار وزیر امور خارجه و کارکنان وزارت و همچنین دیدار دانش آموزان با ایشان به موضوع مهم استکبار ستیزی پرداخت و گفت:اظهار داشت: ما یقین داریم آنچه امروز آمریکا را بر سر میز مذاکره می نشاند هیچ چیز جز ایستادگی و مقاومت بیش از سه دهه و حتی شش دهه( از کودتای 28 مرداد 1332) این ملت بزرگ و استوارنیست.وی افزود: اگر بخواهیم عزتمان حفظ شود باید در برابر آمریکا و اسراییل بایستیم و بخاطر برخی سختی ها و مشکلات کوتاه نیاییم. و بدانیم همه کسانی که نامشان در تاریخ می درخشد و با عزت از آنان یاد می شود، اهل ایستادگی و مقاومت بوده اند. از سربداران و میرزا کوچک خان و ستارخان گرفته تا شهید نواب صفوی و شیخ فضل الله نوری و شیخ محمد خیابانی که حاضر شدند سر بر دار بدهند اما زیر بار زور و ذلت نروند.

حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در خطبه های این هفته نماز جمعه با توجه به فرا رسیدن اربعین شهدای فاجعه منا اظهار داشت:  حج امسال از غم بارترین حج ها بود و در کارنامه سیاه و حکومت خودخواه و خود رای و مستبد و متکبر عربستان جنایتی ثبت شد که نظیر آن کمتر در تاریخ یافت می شود.چون حرم امن الهی فقط مکه است وضیوف الرحمان و مهمانان محرم خدا  جز در مکه در جایی دیگر نیستند. آنها با مهمانان خدا چنین کردند با لب تشنه و زیر دست و پا و با آن وضع فجیع و دردناک و بعد هم آن رفتار با جنازه ها و مجروحان و بعد هم دفن دسته جمعی و بدون اجازه ی اجساد و بعد هم بجای عذرخواهی و توبه حالت طلبکاری به خود گرفتن و دیگران را متهم کردن! حقا که باید برای وزیر خارجه عربستان قرص اعصاب فرستاد! از آن طرف آمریکا و ترکیه و آل خلیفه و امیر کویت و برخی مفتیان افراطی هم به جای اعتراض از عربستان حمایت و دفاع می کنند.
گویا حقوق بشر در مورد ضیوف الرحمان موضوعیت ندارد!
امید ما این است این رفتار ننگین عربستان قدرت و شوکت پوشالیش را سست کند و زمینه نابودی آل سعود را فراهم سازد.
وی در بخش دوم از صحبت های خود با اشاره به لزوم آشنایی مردم و مسئولان با مشکلات مردم به سفارش رهبر معظم انقلاب درمورد تشکیل اردوهای جهادی و ارزش بیشتر آنها نسبت به تورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: این اردوها درسهای بسیاری برای انسان دارد و برخی نیازهای مردم را برطرف می کند. همه کسانی که داوطلب خدمت به مردم اند چه از نظر نیروی بدنی و کاری و چه از نظر کمک مادی اعم از پول دادن و مصالح ساختمانی و وسیله نقلیه و مشاوره و طبابت و... می توانند در این امر شرکت کنند.
فرمهایی نیز در همین زمینه توسط واحد فرهنگی مصلی آماده شده است که علاقه مندان می توانند ثبت نام کنند.
خطیب جمعه اردکان در بخش پایانی از صحبتهای خود با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار وزیر امور خارجه و کارکنان وزارت و همچنین دیدار دانش آموزان با ایشان به موضوع مهم استکبار ستیزی پرداخت و گفت:

بخشهای مهمی از قانون اساسی از جمله اصول 152 و 153 و 154 به استکبار ستیزی پرداخته است؛ امام راحل (ره) فرمودند:" هر چه فریا دارید بر سر آمریکا و اسراییل بزنید آمریکا شیطان بزرگ است.
ما مطمین هستیم که این شعارها با این همه جوش و خروش و خشم ملت ها، روحیه دشمنان را تضعیف می کند و جایگاه و سلطه آنان را رو به افول می برد. شما ببینید آمریکا و اسراییل اول انقلاب چه قدرتی در منطقه داشته اند و چقدر بر کشورها و ملت ها سلطه داشته اند و آمریکا و اسراییل امروز را ببینید که چطور بر سر میز مذاکره می نشیند و حتی توان ندارد یک رییس جمهور سوریه را پس از گذشت چند سال با آن همه هزینه اقتصادی و تلفات نظامی ساقط کند.
ما یقین داریم آنچه امروز آمریکا را بر سر میز مذاکره می نشاند هیچ چیز جز ایستادگی و مقاومت بیش از سه دهه و حتی شش دهه( از کودتای 28 مرداد 1332) این ملت بزرگ و استوارنیست!
آفرین بر ملت ما که امسال روز 13 آبان را هر چه باشکوهتر برگزار کردند و شعار مرگ بر آمریکای خود را به گوش جهانیان رساندند.
یاد آوری کنیم اگر ما بخواهیم عزتمان حفظ شود باید در برابر آمریکا و اسراییل بایستیم و بخاطر برخی سختی ها و مشکلات کوتاه نیاییم. و بدانیم همه کسانی که نامشان در تاریخ می درخشد و با عزت از آنان یاد می شود، اهل ایستادگی و مقاومت بوده اند. از سربداران و میرزا کوچک خان و ستارخان گرفته تا شهید نواب صفوی و شیخ فضل الله نوری و شیخ محمد خیابانی که حاضر شدند سر بر دار بدهند اما زیر بار زور و ذلت نروند
ملت ما هم اگر بخواهد ماندگار شود و عزت و قدرتش محفوظ بماند راهی جز ایستادگی ندارد.

امام جمعه اردکان در خطبه اول نماز پس از توصیه به تقوا و پرهیزگاری با تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام با ذکر روایتی از آن امام همام به بیان علامات مومن پرداخت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۵
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی