وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
به گزارش آدینه اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار اساتید و رؤسای دانشگاه ها با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ارتباط بین صنعنت و دانشگاه  به مسئولان صنایع اردکان و مهندسان و متخصصان آن پیشنهاد کرد  در اولین فرصت از مراکز آموزش عالی بازدید کنند و امکانات آزمایشگاهی آنها را ببینند. وی در همین زمینه تصریح کرد : اگر صنایع اردکان با وجود امکانات آزمایشگاهی در مراکز آموزش عالی این شهر - که امکانات خوب و به روزی هم دارد - به شهرهای همجوار یا آزمایشگاهای دیگر مراجعه کنند  بدون رو دربایستی می گوییم ، در حق مردم اردکان جفا کرده اند.وقتی امکانات بومی ، نیروی کار بومی ، آزمایشگاه بومی و مراکز فروش بصورت بومی در شهر ما وجود دارد چه توجیهی دارد که هزینه های صنعت و صنعتی شدن شهر را مردم ما بپردازند اما از این امتیازات بهره مند نشوند ؟

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار اساتید و رؤسای دانشگاه ها با مقام معظم رهبری گفت : در دانشگاه باید اخلاق و معنویت در کنار علم ارتقاء پیدا کند و در دانشگاه ها باید افراد متدین ، با اخلاق ، با بصیرت ، انقلابی و پیرو نظام تربیت شوند .

وی افزود:اگر خروجی یک دانشگاه افرادی دور از اخلاق و معنویت باشد معلوم می شود که آن دانشگاه خوب عمل نکرده است .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند یکی از این راه ها میدان دادن به جوانان مؤمن و انقلابی است و اگر اشتباهی دارند باید با مدارا با آنها رفتار کرد .

وی گفت : یکی دیگر از نکاتی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و لازم می دانم یادآوری کنم این است که ایشان توصیه کردند که یکی از راه های ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه ها برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : شهرستان اردکان از این دو پتانسیل مهم بهره مند است هم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوبی وجود دارد و هم از نظر صنعت نیز صنایع متعددی احداث گردیده است .

وی به مهندسان و مسئولان صنایع شهرستان اردکان توصیه کرد برای استفاده از این ظرفیت ها در اولین فرصت به مراکز آموزش عالی اردکان سر بزنند و امکانات آزمایشگاهی آن را ببینند .

امام جمعه اردکان گفت : چرا صنایع شهر ما نباید از آزمایشگاه های خوب و به روز مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه پیام نور اردکان استفاده کنند ؟

وی تصریح کرد : اگر صنایع ما با وجود این امکانات آزمایشگاهی حاضر در مراکز آموزش عالی اردکان برای کارهای آزمایشگاهی صنعتی خود به شهرهای همجوار مراجعه کنند بدون رودربایستی می گوئیم این کار نوعی جفا به مردم اردکان است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر اظهار داشت : وقتی امکانات بومی ، نیروی کار بومی ، آزمایشگاه بومی و مراکز فروش بصورت بومی در شهر ما وجود دارد چه توجیهی دارد که هزینه های صنعت و صنعتی شدن شهر را مردم ما بپردازند اما از این امتیازات بهره مند نشوند ؟

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام بر استفاده از این فرصت و نعمت تأکید کرد .

وی گفت : سرانه مطالعه در کشور پائین است و مردم ما با کتاب کمتر انس دارند و از برکات آن محروم هستند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : انس با کتاب موجب آرامش می شود و هویت یک ملت به فرهنگ آن کشور بستگی دارد و اصلی ترین عامل در ارتقاء فرهنگ یک کشور مطالعه و کتابخوانی است .

وی تصریح کرد : اگر بخواهیم فرهنگ ما ارتقاء یابد باید مردم ما اهل کتاب و مطالعه باشند و مطالعه باید کار روزانه ما باشد و مسئولین فرهنگی وظیفه دارند در این راه تلاش کنند .

امام جمعه اردکان ضمن تقاضا از خیران برای حضور در این عرصه افزود : ثواب و پاداش این کار کمتر از امور خیر دیگر نیست .

بیان اعمال روز اول ماه صفر،آغاز حرکت پیاده روی اربعین و بیان آثار و برکات زیارت امام حسین(علیه السلام)از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت. اردکان گویا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۲
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی