وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از توصیه به تقوا با تبریک هفته بسیج  با توجه به تاکید زیاد ممقام معظم رهبری در این چند ماه اخیر در مورد مساله نفوذ دشمن از بسیجیان عزیز خواست با درک شرایط حساس امروز با بیان منطقی و استدلال محکم و با ادب و اخلاق بحث نفوذ دشمن را برای مردم تشریح و با آن مبارزه کنند. وی همچنیین با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: ابلاغ این سیاستها از سوی عالیترین مقام کشور به معنای این است که مساله محیط زیست مساله فرعی و یا حزبی نیست؛ وی در ادامه با قدر دارنی از جوانان و فعالان وعلاقه مندان محیط زیست از آنها خواست: عملکردها در زمینه محیط زیست را رصد کرده و مردم را آگاه نمایند تا با آگاهی و مطلع بودن مردم جلوی خیلی از کارها گرفته شود. خطیب جمعه همچنین با اشاره به حوادث تروریستی پاریس ضمن محکوم نمودن آن گفت: ما حملات تروریستی و کشته شدن مردم بیگناه را در هر جا باشد محکوم می کنیم. اما سوال ما این است مگر خون مردم فرانسه با لبنان فرق دارد و مگر خون مردم پاریس رنگین تر از بیروت است. وی در همین زمینه افزود: غربی ها باید بدانند که تا این سیاست یک بام  و دو هوا درباره مبارزه با تروریست اجرا می شود و آدم کش و حملات تروریستی در یک جا خوب و در یک جا بد دانسته شود، تروریست از بین رفتنی نخواهد بود. آنها باید بدانند ملت ها هم بیدار شده اند و تبلیغاتشان هم به اندازه کمی اثر دارد.

 

گرامیداشت سالروز ورود امام رضا علیه السلام به اردکان

 

امام جمعه اردکان با اشاره به سی ام آبان ماه سالروز ورود امام رضا علیه السلام به خرانق اردکان در مسیر حرکتشان از مدینه به خراسان فعلی و نامگذاری این روز به نام روز اردکان اظهار داشت: این مکان در خرانق به نام" مشهدگ "نام گرفته است و هر چه باعث شود نام و یاد اهل بیت علیهم السلام بیشتر در میان مردم زنده شود و ترویج گردد مورد پسند و تایید است به شرطی که از خرافات و امور موهوم دور بماند.

 

بسیجیان با بیان منطقی و استدلال محکم و با ادب و اخلاق مساله نفوذ را برای مردم تشریح و با ان مبارزه کنند

 

وی در ادامه با تبریک هفته بسیج بیان داشت: هفته بسیج را گرامی می داریم. امروز نزدیک به 24 میلیون نفر از مردم عضو بسیج هستند که در هر جا لازم باشد به عنوان نیروی مومن به اسلام و انقلاب، در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری، بهداشتی، علمی، تحصیلی، نظامی و انتظامی مشغول به خدمت و آماده دفاع همه جانبه از میهن هستند.

خطیب جمعه با تبریک این هفته ارزشمند به همه اقشار بسیجیان مخلص در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در این چند ماه گذشته قریب به هفتاد بار درباره موضوع "نفوذ دشمن " تذکر داده اند و به مضمون بیان کردند که از راههای نفوذ دشمن "تغییر باورهای مردم" نسبت به اعتقاداتشان در مورد استکبارستیزی است و امروز وظیفه بسیجیان است که با بیان منطقی و استدلال محکم و با ادب و اخلاق بحث نفوذ دشمن را برای مردم تشریح و با آن مبارزه کنند.

 

مساله محیط زیست فرعی و حزبی نیست ؛ فعالان علاقه مند به محیط زیست عملکرد مسئولین و صاخبان صنایع را رصد کنندو به مردم آگاهی دهند.

 

حجه الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از صحبت های خود به ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و در این زمینه افزود: ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط عالی ترین مقام کشور نشان می دهد، موضوع محیط زیست، موضوعی فرعی و حاشیه ای و کوتاه مدت و یا حزبی و جناحی نیست. وی در ادامه با بیان چند جمله  از این ابلاغیه که در آن تصریح به جرم انگاری تخریب محیط زیست و  لزوم مجازات عاملان آن و جبران خسارت توسط آنها شده گفت: باید از هرچه در این زمینه به عنوان تهدید است ممانعت به عمل آید. مردم باید بدانند تخریب محیط زیست جرم است و بیان مسایل شرعی محیط زیست و نهی از منکر در این زمینه نیز از نکات مهم این ابلاغیه است.

وی گفت: اگر مدیری و یا کارگری می بیند در محیط کارش کارهایی بر خلاف مصالح زیست محیطی انجام می شود و یا قوانین زیر پا نهاده می شود، شرعا و قانونا باید به مسولین ذی ربط گزارش کنند و الا مسول هستند. مسولین هم بدانند عملکرد حال و آینده آنها در موضوع محیط زیست در پرونده کاریشان ثبت می شود و مردم قضاوت خواهند کرد. 

امام جمعه اردکان ضمن تشکر از جوانان و فعالان و علاقه مندان محیط زیست خواست: عملکرد مسئئلین و صاحبان صنایع در زمینه محیط زیست را رصد کرده و مردم را آگاه نمایند که با آگاهی و مطلع بودن مردم جلوی خیلی از کارها گرفته می شود.

 

غربی ها بدانند با سیاست یک بام و دوهوا تروریست از بین رفتنی نخواهد بود

خطیب جمعه بخش پایانی صحبتهای خود در خطبه دوم نماز را به حوادث تروریستی در پاریس اختصاص داد و گفت: اولا از نعمت ارزشمند امنیت در کشور عزیزمان یاد می کنیم و خدا را شاکریم؛  شما می بینید داعش خونریزی که در قلب اروپا و کشورهای همسایه ما مشغول حملات تروریستی است نتوانسته در کشور ما نفوذ کند. مردم باید قدر نیروهای امنیتی از سپاه و بسیج و نیروی انتظاماتی و اطلاعاتی را بدانند و گاهی فریب تبلیغات سوء دشمنان نخورند.

 

ثانیا:  پیش بینی مقام معظم رهبری به وقوع پیوست که ازمدت ها پیش براین نکته تاکید کردند و به این مضمون فرمودند: روزی تروریست و داعش دامن حامیانش را خواهد گرفت. حامیان اصلی داعش، آمریکا و اسراییل و کشورهای اروپایی هستند. فرانسه از حامیان   اصلی داعش در دو سه سال گذشته بوده است که امروز خودش گرفتار دندان این سگ هار شده است.

 

ثالثا: ما حملات تروریستی و کشته شدن مردم بیگناه در هر جا باشد محکوم می کنیم. اما سوال ما این است که مگر خون مردم فرانسه با لبنان فرق دارد. مگر خون مردم پاریس رنگین تر از بیروت است. چرا در مبارزه با تروریست سیاست یک بام و دو هوا اجرا می شود.

غربی ها باید بدانند که تا این سیاست درباره مبارزه با تروریست اجرا می شود و آدم کشی و حملات تروریستی در یک جا خوب و در یک جا بد دانسته می شود، تروریست از بین رفتنی نخواهد بود. غربی ها باید بدانند  ملت ها هم بیدار شده اند و تبلیغاتشان هم تا اندازه ای اثر دارد و ما امید داریم ان شا الله قدرت های زور گوی منطقه بدست همین دست پروردگان خود نابود شوند.

بیان خصوصیات سلمان فارسی  از جمله ولایت پذیری نسبت به مولا علی علیه السلام از صحبتهای خطیب جمعه در خطبه اول نماز بود.لازم به ذکر است امروز سالرزو رحلت صحابی با وفای پیامبر، سلمان فارسی بوده است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۹
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی