وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ امام جمعه اردکان شنبه شب 94/9/7 در مسجد زیره درباره پیاده روی میدان توت گفت: پیاده روی زیارت امام حسین علیه السلام مورد تاکید اهل بیت بوده ولی در باره اجرای این پیاده روی در جاهای دیگر چنین دستوری نداریم و علماء حساسیت به خرج داده که در جاهای دیگر ترویج نشود . حتی برخی مراجع عظام نسبت به پیاده روی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد جمکران عکس العمل نشان دادند وجلوی ترویج آن گرفتند. ما نظری از خودمان نمی گوئیم و  معتقدیم کارشناس مسائل شرعی، مراجع عظام تقلید هستند. درباره پیاده روی میدان توت هم صحبت ما این است که به صورت کاروانی ترویج نشود والا اگر چند نفر بدون هیاهو و تبلیغ و سر و صدا و به دور از مسائل نذر و رعایت مسائل شرعی بروند، کسی چیزی نمی گوید . ما میدانیم برخی این حرفها را قبول نمی کنند و حتی انتقاد هم می کنند؛ بسیار خوب حرفی نیست اما شما بدانید که ما هم ارادتمند به امام حسین علیه السلام هستیم و افتخار نوکری او داریم و نمی توانید ما را مخالف هیئت وعزاداری معرفی کنید.

یکی از علمای بزرگ به نام "سید محسن امین " که در صحن حضرت زینب سلام الله علیها مدفون هست در باره خرافات عزاداری مجالس حسینی،کتابی نوشت که جلال آل احمد ترجمه کرده بنام "عزاداریهای نا مشروع"اما تاجری متعصب که هیئت دار بود همه کتاب را یکجا خرید و از بین برد تا به دست مردم نیفتد و بازار هیئتش کساد نشود واین عالم اولاد پیغمبر را متهم کردند به ضدیت با عزاداری! البته این کتاب الان در دسترس هست و ما می خوانیم و به روحش درود می فرستیم و حقانیت او را تائید می کنیم .متاسفانه عده ای برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله وراهی استفاده می کنند و جلوی همه، حتی مراجع تقلید هم می ایستند؛ اما ما اهل این کار ها نیستیم و برای حجت داشتن در روز قیامت، می گوئیم هر چه متخصص دین بگوید می پذیریم .انشاالله که امام حسین علیه السلام از ما راضی خواهند بود بارها به من گفته اند که آیت الله خاتمی و آیت الله بهجتی- که رحمت خدا بر آنها باد- با میدان توت و تعزیه مخالف بودند شما هم مخالفت کنید. و ما پاسخ می دهیم که ما تابع نظرات مراجع و متخصصان دین هستیم تا بتوانیم در برابر خداوند حجت داشته باشیم . مراجع عظام، تعزیه را با چند شرط حرام ندانسته اند و فرموده اند: که اگر در تعزیه  آلات لهو و اختلاط زن و مرد نباشد و مطالب تاریخی دروغ مانند عروسی قاسم خوانده نشود و مطالب و اشعار و افرادی که انتخاب می شوند، موجب وهن شخصیت ائمه علیهم السلام نباشند،به خودی خود اشکال ندارد؛ البته همین مراجع می فرمایند : مجالس روضه خوانی و وعظ و سینه زنی و عزاداری افضل از تعزیه هست و فکر می کنم مخالفت بزرگان شهر ما هم بیشتر بابت ترویج نشدن این موضوع بوده و میدان توت هم که الان غیر از تعزیه، مجالس وعظ و مرثیه خوب دارد وما اصلا با اساس عزاداری در آنجا مخالف نیستیم وسال گذشته خودم آنجا منبر داشتم. ان شاء الله همه ما بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که اربابمان امام حسین علیه اسلام از ما راضی باشد؛ چون همه این سر و صدا ها تمام می شود  اما ریز و درشت اعمال و نیاتمان باقی می ماند.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۸
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی