وبگاه رسمی دفتر امام جمعه ی اردکان

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

سایت به صورت آزمایشی راه اندازی شده است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

به گزارش آدینه اردکان؛ نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر برگزارشد. امام جمعه اردکان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، با اشاره به بخشهایی از دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی از رفتار دو گانه غرب در مقابل تروریست انتقاد کرد و گفت: چرا کسی یقه اسرائیل را نمی گیرد؛ وی همچنین با اشاره به اینکه داعش بویی از اسلام نبرده است افزود: دردین مبین اسلام حتی اگر کسی به بدن میت آسیب بزند، باید دیه بپردازد و جوانان اروپا باید بدانند که حوادث تروریستی در پاریس به هیچ وجه کار مسلمان حقیقی نیست؟زیرا داعش اصلا مسلمان نیست.خطیب جمعه  در بخش دیگری از صحبتهای خویش ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین با ابرازهمدردی با خانواده های آنها و تشکر از مسئولین بویژه مسئولین بهزیستی به جهت رسیدگی به امور آنها از مسئولین شهر و صاحبان صنایع خواست مطابق قانون، زمینه استخدام های آنها را فراهم نمایند و به این مساله توجه بیشتری داشته باشند. وی همچنین در مورد عزاداری ایام آخر ماه صفر افزود: الحمد لله در ایام اواخر ماه صفر، عزاداری خوبی در میدان توت انجام می گیرد ولی تعداد بسیاربیشتری از مردم نیز در شهر حضور دارند و نباید مجالس عزداری در شهر به بهانه حضور مردم در میدان توت کم رنگ برگزار شود.

 

  

لزوم توجه بیشتر به اشتغال معلولین

امام جمعه اردکان با اشاره به روز جهانی معلولین اظهار داشت: 12 آذر روز جهانی معلولین است؛ درک شرایط معلولان و خانواده های آنها برای ما که سالم هستیم سخت است. همه باید دست به دست هم بدهیم و شهر بدون مانع برای معلولان بسازیم تا آنها نیز بتوانند کارهای خود را به راحتی در شهر انجام دهند. همچنین باید بحث اشتغال آنها را جدی گرفت مطابق قانون در استخدام ها باید حدود سه درصد را از معلولان گرفت، شهر ما هم صنایع زیاد دارد و باید مسئولین شهرستان و صنایع با به کار گیری معلولین آنها را مورد تشویق قرار دهند و نکته دیگر در این زمینه اینکه نگرش ما به معلولان باید از دید ترحمی به دید احترامی تغییر کند ما باید به شخصیت آنها احترام بگذاریم نه ترحم کنیم که در ترحم ذلت خوابیده است.

چرا کسی یقه اسرائیل را نمی گیرد/ جنایات داعش ربطی به اسلام و مسلمانان ندارد

خطیب جمعه با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اظهار داشت: هفته گذشته در پی حوادث تروریستی پاریس، مقام معظم رهبری دومین نامه خودشان را به جوانان اروپا نوشتند گویا بیداری جهانی بدست جوانان غیر متعصب و حقیقت جو اتفاق خواهد افتاد. از نکات برجسته این نامه انتقاد از برخورد دو گانه غرب و اروپا با تروریست بود. ایشان اشاره کردند که حدود 60 سال است مردم مظلوم فلسطین با ترور و دلهره و ناامنی این روزهای پاریس دست و پنجه نرم می کنند و چند سال است مردم عراق هر روزشان با ریختن خون عزیزانشان شب می شود اما منادیان مبارزه با تروریست و مدافعان حقوق بشر و غول های رسانه های غربی که در این چند هفته برای حوادث پاریس سر و صدا و ابراز نگرانی کردند نه تنها دولت غاصب اسرائیل را محکوم نمی کنند بلکه در حمایت و دفاع از او چیزی هم کم نمی گذارند.

نکته دیگر که معظم له اشاره کردند این است زباله ای مثل داعش هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام که جان انسانها را محترم می شمارد، ندارد. آنچه باعث شده برخی جوانان  اروپا با سرعت جذب این گروه تروریستی شوند، وجود فرهنگ خشونت در غرب بوده است.

نباید به بهانه برگزاری مراسم در حسینیه و روستای توت که عده قابل توجهی شرکت می کنند از رونق مراسم های عزارداری در شهر کاسته شود.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام آخر ماه صفر گفت: آخر ماه صفر شهادت پیامبر اکرم و سبط اکبر و بضعه او در خراسان آقا علی بن موسی الرضا علیهم السلام در پیش است که تسلیت عرض می کنیم و از همه محبان اهل بیت علیهم السلام انتظار می رود، مراسم های باشکوهی را در شب و روزهای شهادت برگزار کنند. نباید به بهانه برگزاری مراسم در حسینیه و روستای توت که عده قابل توجهی شرکت می کنند از رونق مراسم های عزارداری در شهر کاسته شود.  در جلسه ای که مسئولین شهر و روستای توت حضور داشتند، نهایت حضور عزاداران در آنجا تا 15000  نفر که بخشی از آنها هم از یزد و دیگر شهرستانها می آیند تخمین زده شد؛ بسیار خوب باید برای این عزیزان هم، برنامه های فرهنگی و سخنرانی برگزار شود، اما در خود شهر جمعیت بسیار بیشتری حضور دارند که آنها هم ارداتمند اهل بیت علیهم السلام هستند و باید در شهر شور ونشاط و کمیت و کیفیت مراسم ها بیشتر شود. برای مردم اردکان خوب نیست که روز رحلت پیامبر در شهرعزاردای و مجالس سوگواری کم رنگی برگزارشود.کسی مخالف با عزاداری در حسینیه توت نیست اما نباید مراسم های شهر را تحت الشعاع خود قرار دهد؛ همچنین در کنار آن نباید اموری که شبهه ناک است و نمی گوییم حرام است مانند پیاده روی به سوی میدات توت ، ترویج گردد ما این حرفها را وظیفه داریم بیان کنیم تا حجت بر ما تمام باشد و می دانیم کسانی که بخواهند در مقابل حرف مراجع بهانه بیاورند اگر امام معصوم علیه السلام هم مطلبی بگوید بهانه می گیرند.

پیام روز دانشجو استکبار ستیزی است

خطیب جمعه به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: روز 16  آذر  که به نام روز دانشجو نامگذاری شده ، دریش است و نام و یاد و خاطره شهدای دانشجو که در راه مبارزه با استکبار و آمریکا شهید شدند را گرامی می داریم و این روز را به همه دانشگاهیان و دانشجویان تبریک عرض می کنیم و باید بدانیم که ادامه دادن راه این شهدا به این است که استکبار ستیزی نباید فراموش شود.

نفاق رسانه های غرب در پوشش خبری مراسم اربعین در کربلا

امام جمعه اردکان در خطبه اول با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه پیاده روی اربعین در کربلا که قریب به 26 میلیون زائر تخمین زده شده است گفت: نکته قابل تامل این است که رسانه هایی که دم از حقیقت جویی می زنند، اخبار این تجمع بزرگ را پوشش نمی دهند و این نیز پرده دیگری از نفاق آنها ست . ایشان همچنین با اشاره به روایت "الراضی بفعل قوم کالداخل معهم " گفت: هیچکس نمی تواند بگوید من درباره موضوعات جاری در جهان و کشور وامثال آن وارد نمی شوم زیر بالاخره فکرو نیت او بعد از شنیدن اخبار تکلیف او را مشخص می کند هر واکنشی که نشان دهد دخیل است اگراز آن کار راضی باشد او هم شریک است و اگر بیزار باشد در آن کار شریک نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۳
دفتر امام جمعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی